Rdza jako jedyna ale ogromna wada auta - pamiętajcie że nie tylko blacharka rdzewieje.
Korozja dotyka układu hamulcowego - zacisków, całego podwozia
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik lubi wysokie obroty i za to go kocham, brzmi pięknie jak na zwykłe 4 cylindry z 1,8. przy większych prędkościach głośny. Jechałem ostatnio 1,8 turbo Audi A6 z 1997 roku - strasznie brakowało mi dźwięku silnika. Elastyczności trochę brakuje - za słaby silniczek ale zawsze można zredukować i dźwięk powyżej 4 tyś obr. się ładny zaczyna.
Silnik bierze sporo oleju więc trzeba kontrolować jego poziom co 1 - 2 tyś km
4,0
Skrzynia biegów
Bez szału ale nie szarpie, większych problemów z wrzuceniem biegów nigdy nie było
5,0
Układ jezdny
prowadzenie bardzo dobrze, układ precyzyjny
Komfort
4,0
Widoczność
do tyłu cofanie na dotyk ale każdy liftback tak ma
5,0
Ergonomia
Proste w obsłudze bez udziwnień - poza zmianą godziny na zegarze - prawie nierealne - ale są przecież instrukcje obsługi
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Idealnie - 2 minuty wszystko odparowane
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni wiele i z przodu i z tyłu. Ostatnia trasa 2000 km w tydzień ( Gdynia - Zakopane - Lublin - Gdynia ) wygodnie i wszystko w bagażniku - w tym łóżeczko dziecięce i prezenty świąteczne.
2,0
Wyciszenie
JAK NA TĘ KLASĘ AUTA BARDZO PRZECIĘTNIE, przy 150 km/h robi się nieprzyjemnie głośno. Inne auta tej klasy wypadają lepiej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto na instalację gazu BRC z lubryfikacją za 3400 zł i działa świetnie już 20 tyś km. Auto bardzo szybko się nagrzewa więc instalacja była świetną decyzją - na rozgrzanie bierze 0,5 l. lato do max 1,5 l. Pb zima na 100 km.
Spalanie dobre jak na tak duże auto. Mieszkam w trójmieście jazda głównie po mieście i obwodnicy - z reguły do 150 km/h nie więcej, choć i 200 km/h idzie.
Średnie minimalne 8,8 Pb komputer / 10 LPG trasa 800 km Gdynia - Zakopane - głównie ekspresowe i autostrady 140 do 150 km/h tempomat non stop.
Średnio z jazdy miejskiej - może mało ekonomiczna ale też nie od świateł do świateł z piskiem opon - wychodzi 10 - 11 Pb komputer / 12 - 13 LPG. Uważam to za bardzo dobry wynik.
Z innych wydatków w normie :
Wahacz dolny przedni 270 zł , komplet na 4 koła tarcz i klocków za niecałe 500 zł udało mi się znaleźć - nie wszystkie trzeba wymienić ale nie chce mi się na pół roku bawić drugi raz, łożysko 150 zł, element układu wydechowego 220 zł.
Tyle trzeba było zrobić w aucie sprowadzonym z Danii z przebiegiem 190 tyś km. w trakcie rocznej eksploatacji przez 20 tyś km
Do tego doliczyć trzeba lakiernika i konserwację podwozia cena zależna od warsztatu.
Na aucie nigdy nie oszczędzam co trzeba wymieniać to wymieniam i uważam że ceny są dobre
4,0
Stosunek jakość/cena
Wydaj mi się że taniej w eksploatacji wyszło by inne autko z \"małymi usterkami\" niż ta Mazda z koniecznością wizyt u lakiernika - co nie jest tanie.
Przyznać jednak trzeba że wyposażenie jest świetne - 8 x poduszka, kontrola trakcji, podgrzewane fotele, pełna elektryka ( i niezawodna ), klima automatyczna i wiele innych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
głośniki przednie lekko warkoczą ale w końcu mają już prawie 10 latek. poza tym nic.
Brak jakichkolwiek problemików, które nękają posiadaczy nie japońskich aut.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rdza to największa \"usterka\" tego auta - pamiętajcie że nie koroduje tylko nadwozie ale także podwozie i HAMULCE !! wymieniałem z tego powodu już zaciski.
Niedawno wielce się zdziwiłem jak auto nie zahamowało - bez żadnego ostrzeżenia kontrolki nic.
teraz pali się kontrolka ABS czyli i go brak,
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 MZR 120KM 88kW
[l/100km]