Przeniesienie napędu
: Bardzo dobrze się prowadzi.
4,0
Całokształt
Polecam ten samochód - ma duszę i werwę jak przystało na japończyka. Niestety nie dam mu 5 za słabą blachę i duże spalanie. Oj lubi wypić...
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to baardzo niezawodny i trwały silnik, według mnie najlepszy w gamie silników tego modelu. Przez ponad 2 lata użytkowania nie odnotowałem żadnej awarii ani problemów z tą jednostką. Jednak, żeby osiągnął odpowiednią moc trzeba go dość wysoko rozkręcić, co niestety zwiększa spalanie - coś za coś, trwałość za prostotę. Ale oceniam go na 5, ponieważ odczuwalna moc jest moim zdaniem większa niż 120 km.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra, choć biegi nie wchodzą tak idealnie, jak np. w Passacie. Ale nie odnotowałem żadnych z nią problemów, także mocne 4.
4,0
Układ jezdny
Bardzo pewnie się prowadzi, układ jezdny świetnie przekazuje kierowcy informacje o tym, co się dzieje na drodze. Jednak moim zdaniem wspomaganie jest ciut za mocno ustawione, kierownica chodzi za delikatnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Tak jak we wszystkich współczesnych autach - ani dobrze ani źle.
4,0
Ergonomia
No tu się kłania japońska pomysłowość w ustawianiu różnych przycisków tak, żeby ciężko było je znaleźć! Jednak po jakimś czasie można się przyzwyczaić. Fajnie, że w standardzie jest dużo fajnych gadżetów - np sterowanie radiem i tempomatem w kierownicy - niby nic, ale świetna sprawa.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie tak dobra jak w audi a6 czy passacie. Niestety to jest jedna ze słabszych stron mazdy. Daje radę, ale bez rewelacji. W trybie automatycznym w zimie marzną ręce, a latem klima słabo chłodzi pasażerów z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dokładna regulacja foteli pozwala ustawić się każdemu w pozycji idealnej. Bije na głowę wszystkie moje poprzednie auta (Vitarę, Freelandera, A6 i Passata). Są opinie, że jest trochę za twarda, ale za to nadrabia przyjemnością z prowadzenia - dla mnie w sam raz.
5,0
Wyciszenie
Japońska benzyna - bardzo cicha, aczkolwiek fajnie pracuje na wyższych obrotach - dla niektórych wada - dla mnie zaleta.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i tutaj czas na największą wadę - jak na swoją pojemność moim zdaniem duże spalanie - średnio 9l/100. Do ekonomicznych niestety nie należy. Części bardzo tanie - tańsze niż do podobnych aut z takich roczników.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko jak wyżej. Jeżeli spalanie nie jest Twoim numerem jeden, polecam - żadne z moich poprzednich aut nie dawało takiej radości z jazdy. Może i nie miałem nigdy 200 km pod maską, ale mazda 6 to dobry wybór (w benzynie - diesle ponoć się sypią)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje, ani elektryka ani mechanika, ale... dużą wadą modeli sprzed liftingu jest miękka i słaba blacha. Niestety korozja potrafi brać tylne błotniki, progi i kielichy amortyzatorów. Ja u siebie to wszystko zrobiłem i zakonserwowałem (progi i podwozie profilaktycznie) i jest ok. Nie dotykać za mocno bo powstają wgnioty!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic absolutnie się mi nie popsuło. Nic a nic (za bezawaryjność siódemka:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 MZR 120KM 88kW
[l/100km]