Świetny samochód, bardzo uniwersalny. Ładny, bezawaryjny, przyjemny w użytkowaniu i tani w eksploatacji ( wiadomo kwestia na jaki egzemplarz się trafi). Polecam zrobić konserwację podwozia a tak to tylko lać paliwo i cieszyć się jazdą :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo udany, pracuje niezwykle gładko i kulturalnie. Na niskich obrotach wogóle go nie słychać, na postoju bez wibracji. Ma dwa oblicza pierwsze ta cisza przy niskich obrotach, natomiast powyżej 4500 rpm potrafi pokazać pazur i kręci się aż do ponad 7000 tys obrotów ! Wydając bardzo fajny dźwięk oraz nabierając szybko prędkości. Swoją drogą niesamowite że minivanem można mieć taką radochę z jazdy :) Do tego jest praktycznie bezobsługowy z uwagi na łańcuch rozrządu, jedyne co to lać olej dobrej jakości i dość często go zmieniać.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja ! to już jest naprawdę mistrzostwo bardzo krótkie precyzyjne zmiany biegów. Jeszcze z taką precyzyjną skrzynią biegów się nie spotkałem. Po za tym biegi bardzo długie np na 2 biegu można jechać 110km/h a na 3 prawie 170 ! a jednocześnie na 6 biegu można jechać 70km bez jakiegoś dławienia się autka.
4,0
Układ jezdny
Jak na minivana bardzo dobrze trzyma się drogi zarówno w ciasnych zakrętach jak i na autostradzie. Jeździ się bezpiecznie, wyższe prędkości nie są mu straszne , zresztą w tym samochodzie nie czuć prędkości. Jedynie do czego bym się doczepił to hamulce mogłyby być lepsze.
4,0
Karoseria
Wszystko ok, wg mnie japończycy wreszcie zrobili lepszy lakier nie podatny tak na każde zarysowanie. Trzeba uważać na przedni zderzak przy dojeżdżaniu do krawężników bo jest bardzo nisko. I jak pisałem wcześniej warto prewencyjnie zabezpieczyć podwozie przed potencjalną korozją.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała na wszystkie strony. Nie ma problemów z parkowaniem. A lusterka boczne są duże jak w jakimś dostawczaku i świetnie wszystko widać
3,0
Ergonomia
Generalnie jest ok wszystko proste i pod ręką. Ale drażnią mnie małe podłokietniki z przodu zamiast zrobić jeden duży są oddzielne dla każdego fotela, które są niezbyt wygodne. Ponadto żeby np zmienić język trzeba wydawać polecenia głosowe powinno to być w 2 sposobach możliwe i przyciskiem i głosowo, gdyż nie znając jakiegoś języka naprawdę trzeba się namęczyć żeby zmienić go na inny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze grzeje jak i chłodzi. Kabina szybko się nagrzewa w lecie więc praktycznie cały czas na klimie ale działa ona bardzo efektywnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie używam 3 rzędu siedzeń, a mimo to bagażnik mógłby być jednak trochę większy. po za tym miejsca z przodu i drugim rzędzie dużo. Fotele są wygodne a dalekie podróże nie męczą. Oceniam z punktu 3 osobowej rodziny ( dziecko półroczne)
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, jak już pisałem przy spokojnej jeździe nic nie słychać przy autostradowej też cichutko, dopiero jak się wkręca wysoko na obroty słychać fajny dźwięk silnika :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak się trafi na dobry egzemplarz to eksploatacja sprowadza się do lania paliwa wymiany olejów filtrów itp. No konserwacji podwozia...
4,0
Stosunek jakość/cena
Wiadomo można kupić tańsze auta z tej klasy w tych rocznikach niż Mazda 5 , ale tutaj czuć tą japońską precyzję, samochód nie jest wyprodukowany w anglii czy gdzieś tylko faktycznie w japoni i naprawdę to widać. Do tego fajnie jeździ i jest ładny jak na minivana więc wg mnie wart jest swojej ceny. W to auto się wsiada i wiem że bez obaw mogę nim jechać na drugi koniec europy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Totalnie nic, zrobiłem ok 6 tys km przez pół roku i nawet żarówka się nie spaliła
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Totalnie nic, zrobiłem ok 6 tys km przez pół roku i nawet żarówka się nie spaliła
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 150KM 110kW
[l/100km]