Karoseria
: Bardzo wygodne przesuwane elektrycznie drzwi ktore przy malych dzieciach to duza wygoda,
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Tylne amortyzatory ciekna juz po 35000
4,0
Całokształt
Auto zdecydownie rodzinne , kupione z mysla o dzieciach, niezawodnosc po 2 latach uzytkowania mogla byc znakomita zeby nie te amortyzatory no ite tanie plastyki w srodku denerwuja mnie do dzis, lepiej ich nie dotykac,szczegolnie po stronie pasazera,
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mimo 150 km slabo sobie radzi z ta masa auta, trzeba rozkrecic go do powyzej 4000 obr zeby auto bylo w miare dynamiczne
5,0
Skrzynia biegów
Plynnie szybko bez zarzutow, krotkie skoki miedzy biegami
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo twarde wersja sport z 17 cali opony, na gwarancji zostaly wymienione tylne amortyzatory ktore pociekly przy 35000 tys na liczniku, za to uklad jest bardzo precyzyjny i czuje sie znakomicie droge, dobre trzymanie na zakretach,
Komfort
4,0
Widoczność
W porzadku , pomagaja czujniki parkowania z tylu, dobre duze lusterka,
3,0
Ergonomia
Zdecydownanie Za ktotkie siedziska foteli przednich ogromny mankament powodujace ograniczony komfort podrozowania, oraz za duzo przyciskow sterowania radiem i cd w jednym miejscu,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutow
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ograniczona przestrzen z przodu moj wzrost to tylko 178cm , szczegolnie ciasno w miejscu na nogi z przodu samochodu, plus za swietne przesuwane drzwi tylne bardzo wygodnie mozna zajac pozycje na tylnych siedzeniach,
3,0
Wyciszenie
Glosne opony oraz szum powietrza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przecietnie, istop moim zdaniem nie oszczedza paliwa no moze minimalnie , po 2 latach uzytkowania nie stwierdzilem zadnych oszczednosci, oczywiscie dane producenta na temat zuzycia paliwa sa zanizone o co najmniej 2 litry, srednio w lato mazda 5 z silnikiem 2.0 benzyna spala 10.2 litra na 100 km, w zime o litr, oczywiscie mowimy tu o spokojnej jezdzie, agresywna jazda mozna dodac jeszcze 2 litry,
3,0
Stosunek jakość/cena
Spodziewalbym sie duzo lepszej jakosci jak za samochod ktory nowy kosztuje w tej wersji ponad 100000, szczegolnie deska rozdzielcza i kierownica uzyte materialy pozostwiaja duzy niedosyt
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzesczaca kierownica, bardzo slabe pastiki na desce rozdzielcaj zarysowuja sie niesamowicie latwo, materialy uzyte na desce to kompletne nieporozumienie,
Rozsypujaca sie mata wyciszajaca pod maska auta nad silnikiem,
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterka amortyzatorow tylnych przy przebiegu 35000 tys naprawionych na gwarancji
Usterka pompki od spryskiwacza ksenonow naprawione na gwarancji, poza gwarancja kosztuje ok 2500zl,
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 150KM 110kW
[l/100km]