Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 5 I

stoming@op.pl, 14 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 5 I 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,15
24% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : bardzo podoba mi sę wygląd zewnętrzny i skóra w środku. drzwi tylne też są fajowe
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : skrzypienie w aucie za 90tys to już przesada
Silnik : nierównomierna praca silnika na biegu jałowym, rano pracuje głośno jak traktor
Inne
3,0
Całokształt
Strasznie mnie zawiodła mazda. byłem zakochany w japończykach ale ten wybór był totalną klapą
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik na wolnych obrotach pracuje nierówno. Na wysokich obrotach jest dobrze. Faktycznie jest elastyczny ale dziura turbinowa jest duża
3,0
Skrzynia biegów
Z 1 i 2 to makabra. W samochodzie za 90tys to chyba ewenemant. 1 wrzuca się tak jak w maluchu (bardzo ciężko i opornie). Reszta jest ok ale jazda w mieście lub w korku gdzie często trzeba wrzucać 1-2 to nieporozumienie
4,0
Układ jezdny
Do doskonałości trochę mu brakuje ale jest poprawnie
Komfort
4,0
Widoczność
Jeżeli nie wyciągniemy środkowego zagłówka jest dobrze, ale jak tylko mamy komplet pasażerów to już udręka z widocznością do tyłu
3,0
Ergonomia
siedzi się dobrze, ale podłokietnik kierowcy to wielka pomyłka. Drążek zmiany biegów jest umieszczony idealnie, kierownica ma odpowiednią grubość i leży w rekach jak ulał, ale to koniec z wychwalaniem wnętrza. Przełączanie na wyświetlaczu komputera pokładowego zegara z funkcjami to nieporozumienie a w dodatku trzeba się oderwać od fotela albo mieć ręce do kolan, bo normalni ludzie nie dosięgną. Teraz z innej beczki ale nie ma gdzie tego napisać to napiszę tutaj. Irytujące jest również przełączanie pomiędzy temperaturą zew. a wew.(obydwu się nie da widzieć na raz) Radio gra na tróję. Po 30tys i roku użytkowania pasy nie zwijają się do końca. Bagażnik ze swoją roletą nadaje się do aut z przedziału 20-30tys zł. , wejście na trzeci rząd siedzeń graniczy z cudem. Po złożeniu środkowego fotela możemy mieć schowek, który na niewielkich nierónościach brzęczy głośniej od radia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatyzację i działa bez zarzutu, zimą trochę długo trzeba czekać aż się w aucie zrobi ciepło ale to już zrzędzenie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca ma sporo miejsca ale z tyłu szału nie ma
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mazda ciągnie jak smok. przy spokojnej jeździe w mieście normą okazuje się być 8l. Na trasie przy jeździe bez szaleństw to 7l.Przeglądy są drogie i nic na nich nie robią czego by nie można zrobić w każdym trochę lepiej wyposażonym warsztacie. Ceny części z kosmosu. w porównaniu do poprzedniej mojej marki renaulta jest zdecydowanie drożej
3,0
Stosunek jakość/cena
teraz widzę że przepłaciłęm mimo tego że kupiłem auto jeszcze w 2008 kiedy nie było przedstawicielstwa mazdy w Polsce. Za auto w wersji TOP z 2l 143 konnym dieslem zapłaciłem 92tys
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu jest moje największe rozczarowanie. Mazda miała być super niezawodna a tu lipa. Już po 2tys zauważyłem nierównomierną pracę silnika na biegu jałowym. Diagnoza - po przejechaniu pierwszych kilku tysięcy silnik się ułoży. Po 10tys nastęny zgrzyt. Stuki w zawieszeniu. Diagnoza - do wymiany końcówka stabilizatora. Po 15 tys zaczęło skrzypieć coś z przodu. Diagnoza - serwis Mazy nie zauważył nic podejrzanego. Po 20 tys silnik stracił chwilowo moc. Diagnoza - komputer nic nie wykrył.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 30 tys silnik stracił moc i palą się dwie kontrolki. Diagnoza - jutro jadę do serwisu :)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 5 I