Zawieszenie
: Szybko zużywające się elementy zawieszenia
Silnik
: Filtr cząstek stałych DPF
Karoseria
: Korozja podwozia
4,0
Całokształt
Samochód mam od nowości, ogólne wrażenia są naprawdę dobre, pojemny i ciekawy samochód dla rodziny, o naprawdę przyzwoitych właściwościach jezdnych. Miałem okazję jeździć Oplem Zafirą czy Renault Scenic i szczerze przyznam że w sposobie prowadzenia nie ma porównania, z Mazdą. Do tego przyzwoity silnik dodatkowy rząd siedzeń chowany pod podłogą bagażnika. Pojawiły się pewne problemy podczas użytkowania samochodu ale były one typowe dla tego modelu nie były poważne i stosunkowo szybko można było sobie z nimi poradzić.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik radzi sobie z samochodem naprawdę dobrze, jest elastyczny i w porównaniu z moją poprzednią Octavia I 1.9TDI naprawdę cichy. Czuć wyraźny wzrost mocy w okolicach 2 tys. obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje dosyć specyficznie, jest sztywna, ma krótkie skoki, biegi wchodzą wyraźnie i bezproblemowo. Zimą zanim samochód się nagrzeje pracuje mniej precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny w tym samochodzie uważam za jego główny atut. W trasie samochód pokonuje zakręty naprawdę dobrze, układ kierowniczy jest sztywny precyzyjny i wyraźnie daje znać o tym co się dzieje pod kołami.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność przyzwoita, tylna szyba trochę mała, przednie słupki mogłyby być trochę cieńsze ale to kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepić wszystko bardzo intuicyjne (obsługa radia, klimatyzacji, tempomatu). Sporo schowków np. pod tylnymi siedzeniami. Odsuwane tylne drzwi znacznie ułatwiają wsiadanie, wysiadanie czy wsadzenie dziecka na drugi rząd siedzeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Radzi sobie, aczkolwiek trzeba przyznać że w takim samochodzie przydałby się nawiew na drugi rząd siedzeń, niestety tutaj tego nie zaznamy. Tryb auto w klimatyzacji działa naprawdę dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na miejsce nie ma co narzekać, ewentualnie można się przyczepić do środkowego miejsca w drugim rzędzie siedzeń, jest twarde i wyraźnie wyższe od tych po bokach. Natomiast zakres regulacji tylnej kanapy jest naprawdę duży (przesuwanie przód-tył, regulacja kąta opracia, chowane podłokietniki z obu stron). Co do trzeciego rzędu siedzeń, są to miejsca raczej na krótki i okazjonalny przejazd.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika moim zdaniem jest dobre, przy prędkościach autostradowych jest trochę głośniej ale rozmawiać w środku można bez problemu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1) Spalanie - miasto 6.5-7.5l, trasa ok 5-6,5l.
2) Początkowe przeglądy w ASO stosunkowo drogie.
3) Części dostępne w cenach porównywalnych z innymi samochodami
4) Trzeba się liczyć z tym że należy zwracać uwagę na elementy zawieszenia na naszych drogach lubią się wytłukiwać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak kupowałem samochód (jeszcze od importera bo nie było w Polsce oficjalnego dealerstwa Mazdy) jego cena była porównywalna z resztą samochodów podobnej klasy, jakość wykonania samochodu jest na naprawde dobrym poziomie (jak na tamte czasy) ale żaden inny van na bazie kompaktu nie prowadził się w taki sposób dlatego uważam że stosunek jakości do ceny jest na 5
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1) Drobne usterki zawieszenia (szczególnie w modelach przed face-liftingiem).
2) Odklejający się lakier z felg, naprawione na gwarancji ale bardzo nieprofesjonalnie.
3) Początkowa korozja elementów podwozia (typowy problem), problem szybko rozwiązany, podwozie zakonserwowane
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1) Jeszcze na gwarancji wymiana amortyzatorów w tylnym zawieszeniu, typowy problem samochodów przed face-liftingiem, po wymianie problem się nie powtórzył.
2) Filtr cząstek stałych (DPF) odmówił posłuszeństwa po ok 100tys. km po jego usunięciu samochód pali średnio ok 1l paliwa mniej na 100km i jeździ na czystym oleju.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 110KM 81kW
[l/100km]