Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 5 I

LEMON2, 12 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 110KM 81kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda 5 I 2.0 MZR-CD 110KM 81kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,54
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przesuwane drzwi, trzeci rzad siedzen.
3,0
Całokształt
Jesli wierzysz w poglad ze japonskie to wysoka jakosc i niezawodnosc to nie jest to auto dla Ciebie. Jakosc - w srodu plastki sa twarde i latwo je zarysowac. Niezawodnosc - nerwy moze ci zszargac strach przed lampka DPF. Naprawy z tym zwiazane nie naleza do tanich. Ale jezli sie nie bedzie psul to naprawde auto jest fajne i przyjemne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry silnik szczegolnie na autostrady. Dobre przyspieszenie w gornym zakresie predkosci jak na auto rodzinne.
2,0
Skrzynia biegów
Biegi nie wchodza plynnie jesli skrzynia jest zimna, szczegolnie w czasie zimy przy ujemnych temperaturach. W lecie dziala bardzo dobrze.
4,0
Układ jezdny
Awaria obu tylnich amortyzatorow powodujacca \'skrzypienie\' zawieszenia po ok 80000km. Auto expluatowane w bardzo dobrych warunkach, jazda w 90% autostrady w Wielkiej Brytanii. Spodziewalem sie wiecej ale slyszalem ze to typowa usterka w tych autach. Wymienilem na amortyzatory Sachs (dostepne sa ponoc najlepsze dla Mazdy amortyzatory KYB). Wymiana bardzo prosta i szybka, ok 30min.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, ale grube slupki z przodu troche przeszkadzaja ale nie jest zle.
5,0
Ergonomia
Super przesuwane tylne dzwi. Dosc duzo pojemnych schowkow. Dwa duze miejsca na napoje w centralnej konsoli. Dobre ale nudne wskazniki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dziala dobrze, wnetrze troche dlugo sie nagrzewa ale nie jest tragedia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jestem wysoki wiec miejsca jest pod dostatkiem. 3 rzad siedzen jest naprawde super kiedy musimy przewiezc dodatkowe osoby (kosztem bagazu)
2,0
Wyciszenie
Przednia szyba skrzypi jak w 30 letnim aucie. Szumy powietrza od strony dzwi kierowcy - zlej jakosci uszczelka. Musialem zalozyc gumowy material miedzy uszczelka na dzwiach a karoseria.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak duze auto to nie jest zle, ok 6-7 srednie spalanie. Nie jezdze w korkach.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena przecietna / jakosc przecietna
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobe usterki: skrzypiaca przednia szyba, szumy dochodzace od drzwi kierowcy, wycieraczka tylnia raz dziala, raz nie. Woda jakos dziwnie lubie sie kondensowac w srodku samochodu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powazniejsze usterki: migajaca lapka DPF - spowodowane to bylo zapchaniem i zablokowanie sie w pozycji otwartej zaworu EGR. Po wyczyszceniu bez problemu. awaria tylnich amortyzatorow - naprawa szybka i latwa

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 5 I 2.0 MZR-CD 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 5 I