Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 5 I

Atommy, 15 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 110KM 81kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 5 I 2.0 MZR-CD 110KM 81kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo kulturalny i elastyczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : za głośne, wymieniłem już 1 amortyzator ale wszystkich stuków nie udało się usunąć
5,0
Całokształt
Świetny samochód rodzinny. Idealny na długie wyjazdy dzięki elastycznemu silnikowi i pojemnemu wnętrzu i możliwościom aranżacji. Wysokie nadwozie i przesuwane tylne drzwi pozwalają łatwo zajmować miejsca nawet na ciasnych parkingach np. wkładanie dziecka do fotelika). Niewielka długość, krótki przód i ogromne lusterka pomagają w manewrowaniu. Bardzo komfortowe zawieszenie i niska awaryjność sprawią, że pokochasz jazdę piątką i wybaczysz jej kilka niedociągnięć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo cichy w porównaniu z konkurencją (szczególnie dieslami niemieckimi które chodzą jak traktor). Nie przenosi do środka żadnych wibracji. Nie jest demonem prędkości, ale nie do tego został stworzony. Zdecydowanie lepiej sprawdza się w trasie niż w mieście dzięki swojej elastyczności. Wyprzedzanie jest po prostu przyjemnością, nie wymaga redukcji. Idealnie pasuje do ciężkiego w końcu samochodu i powoduje, że nie czuje się jego masy.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i wyczuwalna. Przy każdej zmianie czuć charakterystyczne stuknięcie. Świetne umiejscowienie skrzyni, blisko kierownicy sprawia że ręka się nie męczy.
4,0
Układ jezdny
Komfortowo zestrojone zawieszenie powoduje, że nie czuje się wcale dziur. Na zakrętach trzyma bardzo dobrze. Minusy to trochę za duże bujanie przy tzw. hopkach i za głośna praca przy tzw. tarce. Hałasujące zawieszenie to największy minus tego samochodu jaki zauważyłem.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność do przodu i na boki, przeciętna do tyłu (wysoka szyba utrudnia parkowanie). Minusem jest też za mała trójkątna szybka przy bocznych lusterkach przez co istnieje martwe pole. Plus za ogromne boczne lusterka i krótki przód co bardzo ułatwia manewrowanie. Mimo to polecam dokupienie czujników cofania.
5,0
Ergonomia
Świetnie rozplanowane miejsce kierowcy i pasażera. Wygodne siedzenie kierowcy z podłokietnikiem, bardzo duże i wygodne pokrętła na desce, brak przeładowania niepotrzebnymi przyciskami. Trochę za mała odległość pedału gazu od obudowy środkowego tunelu, co wymaga stosowania wąskiego obuwia. Pojemne schowki w drzwiach i pod tylnymi siedzeniami. Praktyczne stoliki w oparciach przednich siedzeń. Bardzo ciekawy system pozwalający jednym ruchem schować środkowe siedzenie. Rewelacyjne przesuwane tylne drzwi, przez co wysiadanie na ciasnych parkingach jest bardzo ułatwione. Często przydają się dwa dodatkowe miejsca wyciągane prostym ruchem z podłogi bagażnika. Jedyny minus: przy komplecie pasażerów praktycznie nie masz bagażnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewanie postojowe webasto sprawia, że w zimie wsiadasz do ciepłego samochodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To zadziwiające jak duży może być w środku samochód który powstał na podwoziu samochodu kompaktowego (mazda 3). Ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie jest porównywalna z samochodami klasy wyższej. 2 skrajne siedzenia z tyłu są prawie tej samej szerokości co przednie, dodatkowo można je przesuwać i zmieniać kąt nachylenia oparcia. Środkowe siedzenie to dostawka której nikomu nie polecam na dłuższe trasy. Uważam, że dałoby się je poszerzyć, gdyż jest na to miejsce. Dwa dodatkowe siedzenia to wcale nie malutkie zydelki dla dzieci. Całkiem wygodnie poczują się na nich dorośli pod warunkiem że siedzenia środkowego rzędu przesuniemy lekko do przodu powiększając miejsce na nogi (nad głowami jest go wystarczająco dla osób o wzroście do 180 cm)
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach powyżej 130 km/ w środku robi się głośno. Wysokość samochodu i duże lusterka robią swoje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w trasie (4,5 - 6l) można uznać za doskonałe, średnie podmiejskie (6,5 - 7l) też jest bardzo dobre. Jeśli ktoś będzie używał samochodu tylko w mieście to poczuje się zawiedziony. Spora masa pojazdu i filtr cząstek stałych powodują, że samochód spali 8,5 - 10,5 l. Co do eksploatacji to samochód wymaga stosowania specjalnego oleju niskosadzowego do silników z filtrem cząstek stałych. Kosztuje 49 zł za litr (wchodzi 5 l). Innym olejem można zniszczyć bardzo dorgi filtr. Ceny pozostałych części są porównywalne z innymi markami. Przegląd z robocizną to wydatek ok. 1000 zł i wykonuje się go co 20 tys. km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Droższy od konkurencji francuskiej, która oferuje więcej bajerów, ale w Maździe płacisz za bezawaryjność. Zobacz testy Dekry - 94% kierowców nie zgłosiło żadnych usterek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czujnik kąta kierownicy powodujący brak możliwośći wyłączenia systemu kontroli trakcji - wymiana na gwarancji, stukający amortyzator - wymiana na gwarancji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 5 I