Ogólnie to niezły samochód, choć ma delikatne zawieszenie, delikatne blachy, mało stabilne prowadzenie i słabo nadaje się do miasta (wymaga sporo siły przy obsłudze sprzęgła, skrzyni biegów, kierownicy i hamulców). Fotele dobre do auta typu Mazda 2, ale nie do Vana, który z racji przeznaczenia winien zapewniać wysoki komfort na długich trasach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w sumie niezły, niezawodny (poza koniecznością uszczelnienia pokrywy rozrządu), dość kulturalny i przyjemnie brzmiący do ok. 4,5 tyś obr/min, całkiem elastyczny i dobrze ciągnie od samego dołu do wyjątkowo wysokich ok. 7 tyś obr/min. Przy normalnej jeździe najczęściej od 2 - 4,5 tyś obr/min.
3,0
Skrzynia biegów
Za krótkie przełożenia. Dzięki temu elastyczność ok., ale konieczność ciągłej zmiany biegów. Niby 6 biegów, a obroty wyższe na 6 niż na niejednej 5tce. Zdecydowanie za krótka 1-ynka, przez co ciągłe kłopoty z trakcją (zmieniłem nawet amortyzatory na twardsze koni i sprężyny eibach dedykowane przez mazdę oraz założyłem opony 225/45/17 - i tak nawet na idealnie suchej nawierzchni ruszając dynamicznie z 2 tyś obr/min...auto ma olbrzymie kłopoty)
2,0
Układ jezdny
Delikatne rozbujane zawieszenie - ale to Van. Gorzej że jest przyjęte z mazdy 3 lżejszej o ok. 400 kg...musi się poddać po znacznie krótszym czasie. I poddaje się...amortyzatory tylne nie wytrzymują więcej jak...30 - 40 tyś km, a auto osiada pod niewielkim obciążeniem. Co z tego że jest wielowachacz i odpowiedni komfort, jak prowadzenia, trwałość i ładowność są słabe)
2,0
Karoseria
Delikatne lakier i blachy. Mój egz. nie miał nawet najmniejszej stłuczki, ale podwozie ma nalot korozyjny, pomimo dodatkowego zabezpieczenia i małe purchle na końcówkach progów (auto jest regularnie myte, konserwowane i doglądane).
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag. Jak na dzieisze standardy...duże prawie pionowe boczne szyby, duże lusterka!
2,0
Ergonomia
Bardzo prymitywnie i skromnie. Obsługa b. ubogiego komputera przyciskiem na konsoli środkowej pół metra od kierowcy, wskaźnik temperatury zewnętrznej tylko na żądanie, tj. przyciskiem, ale wówczas znika wskazanie temperatury wewnętrznej! Bez sensu!
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabe ogrzewanie, słaba i zawodna klimatyzacja (brak nawiewów na tył, usterki kompresora, chłodnicy klimatyzacji, nieszczelne przewody... etc.)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze. Zdecydowanie najwygodniej jest w drugim rzędzie. W trzecim też jest dobrze nawet dla dorosłych. Przednie fotele natomiast...to krzesła, bez podparcia bocznego ze śliską tapicerką. Wrażenie...ciągle trzeba się poprawiać, bo ma się wrażenie zjeżdżania z foteli.
3,0
Wyciszenie
Silnik i dach (co ciekawe) dobrze wyciszone. Odłgosy podwozia, drzwi, nadkola, bagażnik...prawie jak w blaszaku. Drzwi przesuwne też są źródłem hałasu i kłopotów podczas przymrozków.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niby niezawodny, ale zawsze jakiś drobiazg do naprawy...w zawieszeniu najczęściej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Przeciętny. Od Mazdy zoom-zoom oczekuje się więcej. Nowsze modele absurdalnie drogie. Serwis autoryzowany...ceny premium. Szkoda.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się drobiazgi w zawieszeniu i w klimatyzacji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 146KM 107kW
[l/100km]