Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 5 I

weba2, 4 lata temu
Silnik 2.0 MZR 146KM 107kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 5 I 2.0 MZR 146KM 107kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
3,07
26% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Ogólnie to niezły samochód, choć ma delikatne zawieszenie, delikatne blachy, mało stabilne prowadzenie i słabo nadaje się do miasta (wymaga sporo siły przy obsłudze sprzęgła, skrzyni biegów, kierownicy i hamulców). Fotele dobre do auta typu Mazda 2, ale nie do Vana, który z racji przeznaczenia winien zapewniać wysoki komfort na długich trasach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w sumie niezły, niezawodny (poza koniecznością uszczelnienia pokrywy rozrządu), dość kulturalny i przyjemnie brzmiący do ok. 4,5 tyś obr/min, całkiem elastyczny i dobrze ciągnie od samego dołu do wyjątkowo wysokich ok. 7 tyś obr/min. Przy normalnej jeździe najczęściej od 2 - 4,5 tyś obr/min.
3,0
Skrzynia biegów
Za krótkie przełożenia. Dzięki temu elastyczność ok., ale konieczność ciągłej zmiany biegów. Niby 6 biegów, a obroty wyższe na 6 niż na niejednej 5tce. Zdecydowanie za krótka 1-ynka, przez co ciągłe kłopoty z trakcją (zmieniłem nawet amortyzatory na twardsze koni i sprężyny eibach dedykowane przez mazdę oraz założyłem opony 225/45/17 - i tak nawet na idealnie suchej nawierzchni ruszając dynamicznie z 2 tyś obr/min...auto ma olbrzymie kłopoty)
2,0
Układ jezdny
Delikatne rozbujane zawieszenie - ale to Van. Gorzej że jest przyjęte z mazdy 3 lżejszej o ok. 400 kg...musi się poddać po znacznie krótszym czasie. I poddaje się...amortyzatory tylne nie wytrzymują więcej jak...30 - 40 tyś km, a auto osiada pod niewielkim obciążeniem. Co z tego że jest wielowachacz i odpowiedni komfort, jak prowadzenia, trwałość i ładowność są słabe)
2,0
Karoseria
Delikatne lakier i blachy. Mój egz. nie miał nawet najmniejszej stłuczki, ale podwozie ma nalot korozyjny, pomimo dodatkowego zabezpieczenia i małe purchle na końcówkach progów (auto jest regularnie myte, konserwowane i doglądane).
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag. Jak na dzieisze standardy...duże prawie pionowe boczne szyby, duże lusterka!
2,0
Ergonomia
Bardzo prymitywnie i skromnie. Obsługa b. ubogiego komputera przyciskiem na konsoli środkowej pół metra od kierowcy, wskaźnik temperatury zewnętrznej tylko na żądanie, tj. przyciskiem, ale wówczas znika wskazanie temperatury wewnętrznej! Bez sensu!
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabe ogrzewanie, słaba i zawodna klimatyzacja (brak nawiewów na tył, usterki kompresora, chłodnicy klimatyzacji, nieszczelne przewody... etc.)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze. Zdecydowanie najwygodniej jest w drugim rzędzie. W trzecim też jest dobrze nawet dla dorosłych. Przednie fotele natomiast...to krzesła, bez podparcia bocznego ze śliską tapicerką. Wrażenie...ciągle trzeba się poprawiać, bo ma się wrażenie zjeżdżania z foteli.
3,0
Wyciszenie
Silnik i dach (co ciekawe) dobrze wyciszone. Odłgosy podwozia, drzwi, nadkola, bagażnik...prawie jak w blaszaku. Drzwi przesuwne też są źródłem hałasu i kłopotów podczas przymrozków.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niby niezawodny, ale zawsze jakiś drobiazg do naprawy...w zawieszeniu najczęściej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Przeciętny. Od Mazdy zoom-zoom oczekuje się więcej. Nowsze modele absurdalnie drogie. Serwis autoryzowany...ceny premium. Szkoda.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się drobiazgi w zawieszeniu i w klimatyzacji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 146KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 5 I