Inne
: Wyważenie auta. Ergonomia drugiego rzędu siedzeń.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Zawór MSCRI, zamek drzwi tylnych.
3,0
Całokształt
Trója. Auto nie za wybitne, ale też nie najgorsze.
Wrażenia
4,0
Silnik
W porządku. Okres eksploatacyjny łańcucha rozrządu zawyża ocenę (300 tys km) zaczyna brać olej w trasie.
5,0
Skrzynia biegów
Działa prawie 210 tys km bez zacięcia. Krótkie, dobre przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Największy plus tego auta. Rewelacyjne właściwości jezdne. Kapitalne wyważenie masy damochodu
Bardzo pewnie trzyma w zakrętach.
2,0
Karoseria
Katastrofa. Zabezpieczenie antykorozyjne to mus. Trzeba szybko reagować na wszelkie ogniska rdzy.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki przednie. Do tyłu normalnie. Duże lusterka boczne ulatwiają manewrowanie.
3,0
Ergonomia
Standard.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze.
1,0
Wyciszenie
Katastrofalne. Nie wiem czy to z uwagi na aerodynamikę, ale powyżej 110 jest głośno.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobre. Podwozie od focusa II, czyni ten model dość tanim w eksploatacji. Trzeba uważać na tylne zawieszenie i utrzymywać je w dobrej kondycji. Części są dość tanie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ujdzie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przednia szyba skrzypi, nie dziala zamek tylnych drzwi. Zimą tylne drzwi, wręcz uwielbiają zamarzać. Plastikowy rygiel tylnych drzwi lubi zamarzać, przez co tylne drzwi się nie zamykają...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawór MSCRI ma swoje humory.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 145KM 107kW
[l/100km]