Silnik
: Cichy, elastyczny, oszczędny. Sądziłem, że będzie zbyt słaby na tygodniowy wyjazd w góry na narty z całą rodziną, bagażem i sprzętem na dachu. Pomyliłem się.
5,0
Całokształt
Za tą cenę mogliby montować lepsze radio. W ilości i wielkości schowków też jest dużo do poprawienia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ciągnie równo od niskich obrotów jak diesel. Wysokie lubi ale robi się nieco głośny.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana. 5 można jechać od 60/godz. Dźwignia blisko kierownicy, skoki krótkie ale wchodzą z oporem.
4,0
Układ jezdny
Pomimo wysokości jedzie jak po szynach, z niewielkimi przechyłami w wirażach. Na nierównościach zawieszenie stuka.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w vanie, przeszkadzają przednie słupki. Przodu samochodu trzeba się domyślać. Szerokie tylne słupki i duża martwa przestrzeń z tyłu. Konieczne czujniki cofania.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką ale obsługa komputera wymaga oderwania dłoni od kierownicy a oczu od drogi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jednostrefowa. W Picasso 3 strefy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla rodziny z 2 dzieci i wakacyjnym bagażem wystarczy. Awaryjnie można przewieźć zaprzyjaźnioną rodzinę z dzieckiem.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zyżycie paliwa w mieście 10 l/100 km, w cyklu mieszanym 9 l. Mile zaskakuje koszt przeglądów.
3,0
Stosunek jakość/cena
To największa wada ale jakość ma swoją cenę (wysoką).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawet żarówki nie przepalają się.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdażyło się.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 145KM 107kW
[l/100km]