Eksploatowałem auto 9 lat . Mazda 323 BJ jest całkowicie bezawaryjna. Jedynym mankamentem jest korozja
Wrażenia
5,0
Silnik
Całkiem dynamiczny, bardzo oszczędny, i przede wszytskim BEZAWARYJNY, może trochę ciut głośny przy wiekszych prędkościach.
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny czasem "haczył" ale ten typ tak ma, niewielka uciążliwość, praktycznie żadna. Przypadłość aut z Japonii.
5,0
Układ jezdny
bez uwag, wszystko tak jak być powinno
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra, zarówno do przodu jak i do tyłu. Kierowca wie gdzie sie auto konczy a gdzie zaczyna. Czego nie moge powiedzieć o moim nowym aucie.
5,0
Ergonomia
bez uwag, wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze, auto bardzo szybko osiąga właściwa temperature pracy jak na diesla.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Spore, w końcu zostało wyprodukowane na podwoziu 626. Z tego co czytałem to ówcześnie największe auto kompaktowe w swojej klasie.
3,0
Wyciszenie
Tutaj tylko 3 gwiazdki, mogło być dużo lepiej. Do 120 km/h ok, później robi się głośniej ale tragedii nie ma.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ekonomiczne w miescie spalanie do 6,5 l , w trasie najniżej udało mi sie zejść do 4,3 l/100 km przy prędkości 100 km/h - max 110 km/h przy małym natężeniu ruchu. Ale np. na autostradzie przy 150 km/h było juz prawie 7,5 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie nic lepszego i bardziej trwałego się nie znajdzie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wydarzyła sie choćby jedna. No chyba, że uwzględnimy korozję. Wykonałem remont blacharki 2 lata temu i to były wszystkie pieniądze jakie musiałem wydać na naprawy . Myśle, że jak na 9 lat eksploatacji to i tak rewelacja przy tym roczniku auta.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW
[l/100km]