Jak na 16 letnie auto samochód jest bardzo dobry. Świetnie wygląda. Kwestia jedynie, aby nie trafić na pechowy egzemplarz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bezawaryjny, jedynie może dojść do uszkodzeń osprzętu, np. pompy paliwa.
5,0
Skrzynia biegów
Jeśli ktoś nie pali sprzęgła to będzie ono długo funkcjonować. Biegi wchodzą dość gładko.
5,0
Układ jezdny
O ile nie mamy łysych opon to nie ma żadnych problemów ze sterowaniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Oprócz sporego martwego pola nie ma żadnych przeszkód, kwestia wyczucia.
5,0
Ergonomia
Świetny wygląd, kokpit także niczego sobie, nawet w starszej wersji.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą na ciepłe powietrze czeka się dość długo. Klimatyzacja z początku bardzo obciąża silnik.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dużo miejsca, z tyłu jest tak sobie.
2,0
Wyciszenie
Pięta achillesowa modelu, zwłaszcza w Dieslach. O ile nie mamy dobrych poduszek i niezłych mat wyciszających, to należy włączyć radio i to zdrowo, aczkolwiek sporo zależy od stylu jazdy oraz oleju silnikowego.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie (oprócz zimowej jazdy po mieście) plus względna bezawaryjność przy dobrej eksploatacji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Te Mazdy można dostać już za 3000 złotych. Za tą cenę jest to dobre auto dla początkujących, jak i dla ludzi, którzy cenią sobie ładne i ekonomiczne auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy nieumiejętnej jeździe może dojść do poważnych uszkodzeń, to wiadome. Generalnie, z powodu jakości polskich dróg może pójść zawieszenie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW
[l/100km]