Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

mxx_rs, 11 lat temu
Silnik 2.0 DiTD 101KM 74kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza
4,0
Całokształt
Jak dla mnie samochód jest bardzo fajny i z pewnością może się podobać mimo, że ma już kilka lat. Całokształt psuje nieco skrzypiące wnętrze (może taki egzemplarz ?) oraz - i tu już poważna wada - rdza :(
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 100 koni daje radę zarówno w mieście jak i na trasie. Nieco słabnie przy włączonej klimie ale to chyba nie nowość w większości samochodów. Szkoda tylko, że długo się rozgrzewa ale taka to przypadłość diesli.
3,0
Skrzynia biegów
Sama w sobie ok - dość precyzyjna ale do jazdy miejskiej jest kiepsko zestrojona. 5-tka zaczyna się od około 75 km/h więc jadać przez zatłoczone miasto trzeba się toczyć na 4-ce przez co zapewne nieco wzrasta spalanie.
5,0
Układ jezdny
To jest to za co uwielbiam mazdy. Nie ważne z jaką prędkością wejdziesz w zakręt - możesz być pewny, że wyjdziesz z niego cało. Układ kierowniczy jest precyzyjny a zawieszenie dość sztywne dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie i ani przód ani tył nie uciekają na boki przy nieco szybszych manewrach czy wyższych prędkościach. Niestety coś za coś - skoro sztywno to nie zawsze super komfortowo.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Samochód kończy się w zasadzie równo z tylną szybą dzięki czemu parkowanie nie sprawia większego kłopotu.
5,0
Ergonomia
Schowki, podłokietnik, uchwyty na kubki - wszystko jest fabrycznie. Rozmieszczenie przełączników dość intuicyjne...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi ok natomiast kiepsko z ogrzewaniem w zimę ale to raczej nie wina nawiewu a silnika, który się długo nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5 osób + bagaże nie stanowią problemu.
3,0
Wyciszenie
Przy tej generacji silniku trudno żeby nie było go słychać, nie mniej jak się rozgrzeje jest ok. Natomiast jeżeli chodzi o izolację od otoczenia mogłoby być lepiej. To samo dotyczy chlupotania w baku, które słyszy się w kabinie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do spalania nie mam zastrzeżeń. Nie jest to w prawdzie DCI z renault, które pali 5 w mieście ale w 7 litrach można się zmieścić, za po wyjechaniu za miasto przy spokojnej jeździe wskazówka prawie nie opada. 4,5 na 100 z klimą to rewelacyjny wynik. Słyszałem wiele razy, że ceny części do japończyków są wysokie. Nie wiem kto to wymyślił ale nie widzę żadnej różnicy pomiędzy częściami do niemców czy francuzów. Poza tym do mazd nie ma potrzeby kupowania części ponieważ poza elementami eksploatacyjnymi (olej, klocki itp) naprawdę rzadko coś się psuje o ile w ogóle...
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie ta rdza byłoby idealnie ...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W poprzedniej maździe nie działo się nic przez 5 lat. Tutaj niestety po roku od zakupu rozleciała się pompa vacuum ale to i tak nic w porównaniu z konkurencją.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych to raczej nie będzie :)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DiTD 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 323 VI F