Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

lolo1979, 13 lat temu
Silnik 2.0 DiTD 101KM 74kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 257 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
3,00
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : spalanie. pod tym względem auto jest bardzo ekonomiczne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Rozsypała się skrzynia biegów, części nie najtańsze. w przypadku 10-letniego auta nie opłacało mi się kupować nowej, więć kupiłem uzywaną
Układ hamulcowy : drogie czujniki do tyłu
Zawieszenie : dość delikatne więc nie tłuc tym autem po dziurach
2,0
Całokształt
Jedynie co mnie zachwyciło w tym samochodzie to spalanie i dość przyjemny wygląd. Mój samochód okazał sie awaryjny. naprawy jak na moją kieszeń dość drogie. spodziewałem sie po japońskim samochodzie czegoś więcej niz sporo nerwów połączonych z wizytami u mechaników. silnik diesla mało dynamiczny, szczególnie na niskich obrotach (brak mocy) przy szych obrotach ok 3000 obr samochód wydaje się dynamiczniejsze. volkswagen przy podobnych parametrach wypadaja lepiej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Troszkę wilgotny ale wymiana uszczelki powinna załatwić sprawę. Duża dziura w mocy na niskich obrotach. Według danych technicznych powinien mieć 101 koni. Tylko jakby tu powiedzieć... koniki albo są bardzo zagłodzone, albo z 30% z nich gdzieś zdechło. Producent dodał do nazwy słowo \"sport\" hmm... może chodziło mu o szachy lub brydża sportowego bo z całą pewnością nie o wyscigi. (Wymięka przy 90 konnym passacie) W skrócie: silnik jak na 101KM mało dynamiczny.
2,0
Skrzynia biegów
Co tu kryć. Dwa tygodnie temu musiałem wymienić całą skrzynię. Nowa 2500 PLN używana 800 + 350 (robocizna) = 1150 koszt naprawy. Biegi zmienia się dość ciężko. Czy jeszcze coś powienienem dodać?
3,0
Układ jezdny
Samochód ma dość twarde zawieszenie i mało odporne na naszą polską rzeczywistość. Rok po naprawie znowu coś się tłucze. Awaria obu tylnych czujników na raz (same części = 2 x 340 PLN).
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo przyzwoita. (A może przyzwyczaiłem się.)
4,0
Ergonomia
Również nieźle. Moze nie ideał, ale z całą pewnością dobrze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość przeciętnie, ale wystarczająco. W moim modelu brak klimatronika, może dlatego się nie zachwycam.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z całą pewnością dobrze. Na uwagę zasługuje rozsuwana tylna kanapa ;-)
3,0
Wyciszenie
Tu przeciętnie, to diesel ale znam bardziej wyciszone ropniaki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby brać tylko zużycie paliwa to brakło by skali na plus (cudownie). dostałby ode mnie conajmniej 8 pkt. w porównaniu z wcześniejszymi moimi samochodami różnicę w baku widzę znaczną. Ten sielankowy obraz psuje zdecydowanie awaryjność mojego egzemplaża. Zmian oleju, filtrów, i paska rozrządu nie liczę, choć do najtańszych nie należą (wymiana u znajomego mechanika paska rozrzadu 1000 PLN)
2,0
Stosunek jakość/cena
Z powodu awaryjności mojego egzemplaża bardzo niska ocena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza przepalonymi żarówkami drobnych awarii niema. Auto ma już pewien przebieg i troche trzeszczą plasiki ale trudno to awarią nazwać. Awaria silniczka do spryskiwaczy. Jesli nie korzystasz z tylnego spryskiwacza łatwo zmienić, wystarcz przepiąć przewód od przedniego spryskiwacza.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów :-( 2500 PLN nowa, uzywana od 550 - 1400 Czujniki abs 2 x tył 340 PLN szt Czujniki abs 2 x przód coś ponad 100 PLN szt Elementy zawieszenia

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DiTD 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 VI F