Auto da się lubić , jak na razie daje 4 za wady w/w
Wrażenia
4,0
Silnik
Praca silnika dość głośna-ale tu winię słabe wyciszenie kabiny,bo sam silnik pracuje porównywalnie do grupy VW. Elastyczność silnika bez zarzutu,ale mogło być lepiej.
Jak na 2.0 turbo móglby być bardziej dynamiczny ,ale też nie ma tragedii.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna-manualna.
5,0
Układ jezdny
Twardy i sprężysty ,ale nie jest za twardy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność-bardzo pozytywnie oceniam lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Dwa duże minusy i dwa małe :
-podłokietnik jak w Modeo II całkowicie bez sensu zaprojektowany -za niski i za krótki.
-brak regulacji kolumny kieronicy w płaszczyżnie poziomej.
- fotel kierowcy mógłby być (regulowany) jeszcze niżej .
- bardzo słabe podświetlenie zegarów zbyt ciemne (ja mam podświetlenie czerwone i srebrne tarcze)oraz podświetlenie zegarka w kolorze zielonym zupełnie nie pasuje do podświetlenia calej deski(piękny czerwony)
Plusy:
Po za w/w wszystko bardzo przemyślane -wzorcowo
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt bardzo dużo miejsca i rozkładane tylne oparcia kanapy,zupełnie jak w łózku:)
3,0
Wyciszenie
I właśnie to jest najsłabsza strona Mazdy 323F - Mondeo przy Mażdzie to mistrzostwo świata.
Auto słabo wyciszone nie tylko słychać silnik ,ale i z zewnątrz dochodzą odgłosy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od rodzaju drogi ,paliwa i stylu jazdy.
Dla porównania przy prędkościach autostradowych 140-170 w Niemczech i na niemieckim ON 4,3L/100km wystaryło przyjechać do polski zatankować ty i wyszło 6,5L/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Daje awansem 5 pojeżdżę -sprawdzę- opiszę
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie jest o.k
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DiTD 101KM 74kW
[l/100km]