KOMPAKT na płycie podłogowej MAZDY 626 - oznaczać może jedno - MEGA przestrzeń w kabinie, GOLF IV to przy 323F wydaje się o klasę mniejszy.
OSZCZĘDNY i NIEZAWODNY DIESEL nawet zejście poniżej 5L/100km nie jest wysiłkiem - zadbany nie powinien zawieść w trasie.
ZAWIESZENIE - perfekcyjne, wydaje się przyklejony do krętej drogi.
Czasami głośny ale to wymaga przyzwyczajenia.
Zawsze dobrze wyposażony, Klima halogeny czy kontrola trakcji zdarza się bardzo często. Najlepiej szukać auta zadbanego - czasami nawet lepiej parę groszy dołozyć i mieć auto regularnie serwisowane a odwdzięczy się BARDZO NISKIMI kosztami eksploatacji.
CENA ZAKUPU - porównując: komfort, koszty eksploatacji czy niezawodność do GOLFa, ASTRy czy FOCUSa z tego rocznika to MAZDA daje DUŻO WIĘCEJ. P O L E C A M ! ! !
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura pracy, nic nie stuka, zapewnia wystarczającą moc.
5,0
Skrzynia biegów
W zasadzie to IDEALNA
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie - doskonałe, zawsze czyma kierunek drogi a nie tak jak pływający mój służbowy OPEL ASTRA (jak dar pomorza podczas sztormu).
Zawiesenie czyma na zakrętach równo i to jest zaleta ale niestety jest trochę twardy - należy się do tego przyzwyczaić - nie nadaje się w teren:(
Komfort
5,0
Widoczność
MEGA wielkie szyby - i mozliwośc ustawienia fotela w dowolnej konfiguracji.
5,0
Ergonomia
MADE in JAPAN, wzór do naśladowania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
daje radę nawet bez klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tę klasę to WZÓR, w klasie kompaktów trudno znaleźć większe wnętrze.
3,0
Wyciszenie
To chyba jedyna wada tego modelu - powyzej 140km/h naprawdę głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
można spokojnie zejść do 5L/100km !!
5,0
Stosunek jakość/cena
Tańszy od GOLFA czy ASTRY a LEPSZY!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
to nie moja pierwsza Mazda więc napiszę: ABS - czujnik za 160zł do wymiany co 100.000km, Łożyska starczą na 150.000 dobre japońskie - koszt 70zł/sztuka, ŁĄCZNIKI stabilizatora 40zł sztuka co 30.000km na polskich dorgach, Rozrząd co 100.000zł to wydatek 650zł wraz z robocizną i na japońskich częściach, Hamulce też potrafią byc do wymiany - warto zwrócić uwage na zaciski, cylinderki klocki i tarcze (ale to niewielki koszt).
A poza tym to mogą się zdarzyć drobiazgi takie jak wycieki z chłodnicy czy silnika ale na ogół są to sączenia i nie warto sobie nimi głowę zawracać.
Zdarzają się też oznaki korozji oraz nieszczelności układu chłodniczego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK - Mazda nigdy cię nie zawiedzie na trasie !!!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DiTD 101KM 74kW
[l/100km]