Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

kubal7, 14 lat temu
Silnik 2.0 DiTD 101KM 74kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : j.w.
5,0
Całokształt
KOMPAKT na płycie podłogowej MAZDY 626 - oznaczać może jedno - MEGA przestrzeń w kabinie, GOLF IV to przy 323F wydaje się o klasę mniejszy. OSZCZĘDNY i NIEZAWODNY DIESEL nawet zejście poniżej 5L/100km nie jest wysiłkiem - zadbany nie powinien zawieść w trasie. ZAWIESZENIE - perfekcyjne, wydaje się przyklejony do krętej drogi. Czasami głośny ale to wymaga przyzwyczajenia. Zawsze dobrze wyposażony, Klima halogeny czy kontrola trakcji zdarza się bardzo często. Najlepiej szukać auta zadbanego - czasami nawet lepiej parę groszy dołozyć i mieć auto regularnie serwisowane a odwdzięczy się BARDZO NISKIMI kosztami eksploatacji. CENA ZAKUPU - porównując: komfort, koszty eksploatacji czy niezawodność do GOLFa, ASTRy czy FOCUSa z tego rocznika to MAZDA daje DUŻO WIĘCEJ. P O L E C A M ! ! !
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura pracy, nic nie stuka, zapewnia wystarczającą moc.
5,0
Skrzynia biegów
W zasadzie to IDEALNA
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie - doskonałe, zawsze czyma kierunek drogi a nie tak jak pływający mój służbowy OPEL ASTRA (jak dar pomorza podczas sztormu). Zawiesenie czyma na zakrętach równo i to jest zaleta ale niestety jest trochę twardy - należy się do tego przyzwyczaić - nie nadaje się w teren:(
Komfort
5,0
Widoczność
MEGA wielkie szyby - i mozliwośc ustawienia fotela w dowolnej konfiguracji.
5,0
Ergonomia
MADE in JAPAN, wzór do naśladowania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
daje radę nawet bez klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tę klasę to WZÓR, w klasie kompaktów trudno znaleźć większe wnętrze.
3,0
Wyciszenie
To chyba jedyna wada tego modelu - powyzej 140km/h naprawdę głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
można spokojnie zejść do 5L/100km !!
5,0
Stosunek jakość/cena
Tańszy od GOLFA czy ASTRY a LEPSZY!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
to nie moja pierwsza Mazda więc napiszę: ABS - czujnik za 160zł do wymiany co 100.000km, Łożyska starczą na 150.000 dobre japońskie - koszt 70zł/sztuka, ŁĄCZNIKI stabilizatora 40zł sztuka co 30.000km na polskich dorgach, Rozrząd co 100.000zł to wydatek 650zł wraz z robocizną i na japońskich częściach, Hamulce też potrafią byc do wymiany - warto zwrócić uwage na zaciski, cylinderki klocki i tarcze (ale to niewielki koszt). A poza tym to mogą się zdarzyć drobiazgi takie jak wycieki z chłodnicy czy silnika ale na ogół są to sączenia i nie warto sobie nimi głowę zawracać. Zdarzają się też oznaki korozji oraz nieszczelności układu chłodniczego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK - Mazda nigdy cię nie zawiedzie na trasie !!!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DiTD 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 VI F