Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

JarekW, 14 lat temu
Silnik 2.0 DiTD 101KM 74kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 127 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zupełnie bez problemowy samochód. Nic się nie psuje!!! Taki właśnie miał być.
5,0
Całokształt
Znając jego ograniczenia (głównie głośność) muszę powiedzieć że jest to bardzo przyjazny samochodzik. Nasz przyjaciel rodziny. Nie rozstaniemy się z nim prędko, będzie służył gdzieś w rodzinie, albo jako drugi samochód. Bardzo polecam, nie zawiedziecie się.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny, ale musi być trzymany ponad 1800obr/min, poniżej tej wartości \"muli\". Jak to w starszych turbodieslach, ale np. w porównaniu z rodziną VW dziura turbo jest bardziej odczuwalna.
4,0
Skrzynia biegów
Właściwie nie ma się do czego przyczepić. Czasami lekko haczy wsteczny, ale to podobno norma. Wystarczy ponownie wcisnąć sprzęgło i jest ok.
4,0
Układ jezdny
Bardzo fajnie trzyma się drogi. Jak dla mnie trochę za słabe wspomaganie, na długich zakrętach (autostrady, ronda) trzeba mocno trzymać kierownicę. Stabilny i pewny, nie ma problemów. W polskich warunkach łączniki stabilizatorów nie wytrzymują długich przebiegów - ale są tanie.
Komfort
5,0
Widoczność
Podoba mi się że z miejsca kierowcy widać końcówkę przedniej maski. Poza tym dość dobrze przeszklony a że siedzi się dość wysoko więc nie ma problemów... również Panie nie powinny mieć problemów z manewrami i parkowaniem. Zgrabne autko.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, choć niektóre przełączniki i pokrętła mogły by być większe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Grzeje w miarę szybko, klima sprawna. Zero problemów z parowaniem jesienią/zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj duży plus dla Maździ. Jak na autko w nadwoziu hatchback na serio jest sporo miejsca. Jeżeli z przodu kierowca nie ma ponad 185 wzrostu, z tyłu dorosły facet też się zmieści. Z tyłu fotele zamontowane wyżej niż z przodu, bardzo wygodne dla starszych osób, no i dzieci widzą lepiej drog ;-) Tylna kanapa jest przesuwana, więc jeśli potrzeba więcej bagażnika, można to osiągnąć kosztem miejsca z tyłu... i odwrotnie, mały bagażnik i duuuużo miejsca z tyłu. Super patent!
2,0
Wyciszenie
Chyba największy mankament tego modelu (w dieslu)... jest po prostu dość głośny. Chyba producent za bardzo oszczędził na wyciszeniu kabiny, w szczególności podłogi, nadkoli i bagażnika. Zauważyłem, że z zapakowanym bagażem jest zdecydowanie ciszej. Zastanawiam się czy nie zainwestować w jakieś niestandardowe wyciszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie to że wiem że samochody z grupy VW są jeszcze oszczędniejsze byłbym zachwycony. Jeśli chodzi o ceny przeglądów - bardzo rozsądne. Napraw, po prostu w tym modelu nie ma. Materiały eksploatacyjne (rozrząd, amortyzatory, hamulce, itp) w cenach troszkę ponad samochody niemickie, tańsze niż Francuzy. Na serio nie jest to problem. no i ponad planowych napraw ZERO !!!!!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Produkt w całości \"Made in Japan\" - stara szkoła, mało elektroniki i solidne materiały. Super autko za rozsądne pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic a nic się nie psuje. Ten samochód jest bardzo, bardzo dobrze zrobiony.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic a nic się nie psuje. Ten samochód jest bardzo, bardzo dobrze zrobiony.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DiTD 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 VI F