silnik bdb, w próbie elastyczności na 5 biegu z 80km/h do 120km/h przyspiesza na prostej drodze w 12,1 s. Awaryjnośc zerowa jak na razie, wymieniać i sprawdzać filtry i kompletny rozrząd (oryginał) i brak problemów. Diesel tankować tylko na sprawdzonych stacjach.
4,0
Skrzynia biegów
dobrze, biegi wchodzą bez problemów, czasem denerwuje drgająca gałka zmiany biegów, ale to norma.
5,0
Układ jezdny
auto na oponach 195/55/R15 jeżdzi jak przyklejone do drogi, wielowachaczowe zawieszenie to świetne rozwiązanie, lepiej niż w Focusie.
Komfort
4,0
Widoczność
czasem trzeba uważać przy cofaniu to długie auto jak na swoją klasę.
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, obsługa intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
manualna klimatyzacja sprawdza się dobrze,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
więcej miejsca niż w innych autach tej klasy: focus, golf. Składany przedni fotel pasażera to sprytny gadżet ułatwiający przewóż długich przedmiotów, przesuwna tylna kanapa też czasem się przydaje.
4,0
Wyciszenie
cichy nie jest, to niestety głośny diesel, ale kontrola poduszek silnika też robi cuda.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6.2-6.7 miasto, trasa to 4.8-5.2, zależy czy z klimą czy bez, i czy się komu spieszy. Serwis tylko u fachowców ( nie znaczy to wcale,że u dielera). Polecane serwisy na stronie mazdaspeed.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
to auto już tak ma, czasem wymiana łączników stabilizatora, polskie drogi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak zarejestrowanych, po prostu nic się nie dzieje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DiTD 101KM 74kW
[l/100km]