Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

Portalus, 4 lata temu
Silnik 2.0 16V Sport 131KM 96kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mazda 323 VI F 2.0 16V Sport 131KM 96kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Do tej pory posiadałem 2 egzemplarze Mazdy 323F BJ 2.0i 131km, jeden w wersji Country (silnik ze sportive, reszta gratow normalna) oraz pelna sportivke, z większymi hamulcami, rozporkami i pakietem zderzakow. Przejechałem Tymi samochodami łącznie ponad 100 tys km i szczerze (w skrocie bardzo polecam). Jak za tą cenę to świetny zakup. Przede wszystkim auto nie ma absolutnie żadnych problemów z silnikiem, czujnikami, chłodzeniem, skrzynia biegów itp itd, wszystko co było robione to eksploatacja, typu zawieszenie hamulce ito. Ok a teraz nieco bardziej szczegółowo: Silnik jest wręcz idiotoodporny, służy dobrze, nie stwarza absolutnie żadnego problemu i jest bardzo zwawy, ponad to jak na 4 gary bardzo ladnie brzmi. Jedyna bolaczka modelu jest dosc szybkie zuzywanie sie poduszki skrzyni i to tej najtrudniejszej w wymianie - koszt tani robocizna nieco wieksza ale fakt ze auta nigdy nie szczedzilem za nadto. Zawieszenie ze sportive jest bajeczne, stara dobra szkola - z pewnoscia wielowachacz z bmw wypada lepiej ale mimo wszystko Madzinka prowadzi sie mega przewidywalnie w zakretach i lubi sie lepic do asfaltu. System hamulcowy to juz inna bajka, majac wersje country regularnie regenerowalem tloczki w zaciskach bo lubily rdzewiec i sie zacierac. Samochod ten posiada wieksze tarcze z tylu przez co w ostrym zakrecie, podczas mocnego hamowania lubi wyjezdzac tylkiem - trzeba się do tego przyzwyczaić lub zakupic szersze opony niż 205. Zawieszenie jest ogólnie bardzo trwale - nigdy nie wymieniałem żadnych amortyzatorow czy wahaczy (ale też użytkuje auta w holandii), natomiast łączniki stabilizatorow i gumy schodza regularnie. Wnetrze jest bardzo miłe i erginomiczne - ogólnie bardzo lubię ten kształt, niestety jest bardzo źle wyciszone. Uklad kierowniczy jak zabawka, jak chcesz jechać tak pojedziesz, bardzo zwarty i precyzyjny. Karoseria jak to w starym japoncu - ruda lubi zaczynać od spodu drzwi i na nadkolach ale jak się szybko reaguje to nie ma większych problemów. Największe plusy samochodu to absurdalnie wysoka niezawodnosc, bardzo fajne osiagi jak na tak niska moc, swietne zawieszenie i uklad kierowniczy, bardzo ładne wykończenie (kwestia gustu), bardzo niskie koszty eksploatacyjne, bardzo dluga zywotnosc materialow i plastikow wewnatrz auta. Największe minusy to hamulce które trzeba regenerować i które sa ciut za mocne z tylu, bardzo slabe wyciszenie, kiepskiej jakosci naglosnienie, troszkę zabawy z ruda, spalanie dosc wysokie jak na ta pojemnosc. Owszem w trasie da sie zejsc do 7,5 ale jezdzac krotkie trasy do pracy, z butem w podlodze to ok 10-11. Moja e46 328Ci pali tyle samo ale przy prawie 200koniach daje wiecej frajdy przy tym spalaniu.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V Sport 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 VI F