Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

Silver, 5 lat temu
Silnik 2.0 16V Sport 131KM 96kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 254 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 323 VI F 2.0 16V Sport 131KM 96kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
Zawieszenie : Dobrze się prowadzi i wbrew pozorom na polskie dziury jest dosyć odporne - prosta konstrukcja
Silnik : Jak dotąd tylko świece, filtry + olej. Na chwilę obecną nie ma konieczności wymiany rozrządu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Karoseria jako całość do nadwozia czyli oprócz rudej po prostu wyciszenia auta.
Przeniesienie napędu : Aspekt skrzyni jest znany w tym modelu więc może być konieczna wcześniejsza wymiana sprzęgła. U mnie dopiero po 240k to nastąpiło, ale auto pochodzi z Niemiec (w Polsce nie był ten model dostępny w salonach a szkoda), stąd być może w trasie sporo robił km. Jeśli masz egzemplarz poniżej 200-220k rozważ to nim będziesz musiał też skrzynię szukać.
5,0
Całokształt
Na początek spalanie - zwykle średnio wychodzi ok 10 litrów gazu + co jakiś czas benzyna. Jeżdżę co najmniej raz w tygodniu czasem zakupy, od czasu do czasu trasa stąd przy małych przelotach trudno podać precyzyjnie Co do auta - daję 5 gwiazdek ponieważ wielu technicznych problemów nie sprawił mi. Ma bolączki takie jak opisują w sieci głównie brak ocynku, ale no cóż.... Jednak wiele aut z lat 90 tą przypadłość ma a japońskie tym bardziej stąd nie fair było by z tego powodu temu autu tego ujmować. Bardzo przyjemnie się mi nim jeździ, jak na nieco sportu jazda nie męczy, fotele wygodne. Najbardziej może męczyć hałas niestety przy czym jak z rudą - wnętrze choć stylistycznie lata 2000 to jakościowo 90 (cienkie płyty są, zamykane drzwi kierowcy widać jak blacha skacze więc czemu się dziwić, że głośno?). Spoko, że z gazem nie ma problemu do auta ani częściami - da się jeszcze mimo 18 lat dostać nowe zamienniki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mój egzemplarz ma już swój przebieg, ale na benzynie bardzo ładnie idzie, gaz trochę zamula i klima niestety nieco ujmuje mocy (choć w moim przypadku aktualnie to przez luzy zaworowe braki w mocy więc proszę aż tak nie brać tego serio). Silnik bardzo dynamiczny, czasami dziwi kultura pracy, że to są 2 litry - czasami to nie brzmi.
4,0
Skrzynia biegów
W moim przypadku konieczna była wymiana ze względu na uszkodzony synchronizator na 3-cim biegu - usterka szybko wystąpiła, bo mało jeżdżę + moje pierwsze auto. Tutaj trzeba sprawdzać jak pracuje pedał, z drugiej strony prawdopodobnie od nowości nie było sprzęgło wymieniane, bo tak wyjechane - kupiłem z przebiegiem 243k, wymiana przy 248k.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się trzyma drogi, seryjnie 205 jak na takie małe auto robią swoje i pewnie się prowadzi nawet w ciasnych zakrętach.
4,0
Karoseria
Tu gwiazdka mniej za brak ocynku i lubiące gnić błotniki. O dziwo spód wygląda znacznie lepiej, nie ma wypieków tylko ślady rudej. - pomijając konieczność wzmocnienia belki - mój egzemplarz ma nadal wgniotkę z tyłu więc prawdopodobnie tamtędy woda się dostała i ruda wyżarła, po naprawie miałem tylko problem z wieszakiem wydechu. Niestety minusem jest to, że wydech jest w jednej części aniżeli mógł na dwie części rozebrać.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu bajka, parkuje się nieomal na centymetry - żona nadal czasem się boi czy nie uderzę podczas parkowania, bo za blisko. Do tył nie jest źle - trzeba się przyzwyczaić i nauczyć. Auto przeszklone więc uważam, że do tyłu jest b. dobra widoczność + niemal pionowy tył. Przyczepiłbym się tylko małych lusterek - niejednokrotnie przez to, że nie są sferyczne auto na sąsiednim pasie znajduje się w martwym polu, szczególnie to jadące obok.
5,0
Ergonomia
Jest gdzie bezpiecznie postawić kubek + schowek w podłokietniku. Szkoda, że nie jest regulowany, ale dopiero auta "niepremium" dopiero po 2000 roku miały taki ficzer. Na brak na schowki nie narzekam. Zapalniczka jest, a o dziwo nie wszystkie auta mają ;) dostęp nawet do filtra kabinowego nie jest skomplikowany.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima nawet w upały dosyć szybko zaczyna chłodzić. Ogrzewanie jest elektryczne - może nie jest najlepsze, ale nie każdego rogu są ostre mrozy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dotąd nikt nawet rodzice nie narzekali na małą ilość miejsca. 5 osób da spokojnie radę przebyć podróż choć trzech panów na tylnej kanapie nie będzie już miało wygodnie - nie jest to duży samochód.
3,0
Wyciszenie
Tu niestety trzeba ując solidniej - auto nieco jest głośne. Do 100 jest ok, powyżej 130 trzeba głośniej rozmawiać. Uszczelki drzwi są b. drogie zaś uszczelki drzwi się zestarzały po prostu . Po zakupie polecam zainwestować - auto technicznie b. dobre i nawet 3 nie jest tak fajnym samochodem (jest większa z zewnątrz a w środku wcale nie koniecznie). Kiepskie jest fabryczne audio, ale wyciszenie też jest tego przyczyną - brak wygłuszenia w boczkach drzwi stąd muzyka nie trafia do naszych uszu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cóż benzynka, ale dobrze, że jest gaz. Ostatnio mam problem z większym apetytem na benzynę, ale wszystko jest do zrobienia. Porównując ze znajomymi do ich aut to tutaj uważam, że choć nie jest najtaniej, ale mamy 2.0 16V i w trasę auto spokojnie daje radę - nawet 160 poleci (więcej nie ma sensu, ale głównie też przez hałas na dłuższą metę).
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie auta oscylują ok 4-5k nawet z instalacją LPG. Coś na dzień wstaiwania komentarza tj 11.08.2019 ciężko spotkać w sieci Sportive w LPG w tej cenie a mi jeszcze na wymianę oleju, filtrów i przegląd w cenie do 5k starczyło.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Obecnie trafił mi się wyciek przez przegniłą rurę od chłodnicy płynu wspomagania. Jak dotąd zrobione zostały tylne hamulce - klocki + zestaw naprawczy oraz wymienione z tyłu amortyzatory
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej - w wyniku stłuczki i braku naprawy blacharki ruda zrobiła swoje na podłużnicy. Jedynie synchronizator padł na 3-cim biegu. Bez 3-ki da się jeździć, ale z jest lepiej :) Winą były wyeksploatowane sprzęgło i docisk. Jak dotąd nic więcej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V Sport 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 VI F