Silnik
: Nie wiedziałem ze 114 koni potrafi tak wgniatać w fotel :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Mazda 323F w kolorze granatowym, wersja Sportive. Na ogół autko nie przyciąga wzroku. Duzo osób pierwszy raz zobaczy moją Mazde mówi: kombi? Dla mnie autko prezentuje się wyśmienicie. Samochód zakupiony niecały rok temu i mogę polecić każdemu, mi auto służy i daje wiele radości z jazdy :) na minus karoseria, u mnie kuleją tylne nadkola, lecz samochód został zakupiony od 2 właściciela w Niemczech z oryginalnym lakierem na każdym elemencie. Obecnie samochód na nabite prawie 190 tys km i po zimie trzeba będzie zająć się tymi nadkolami :)
Wrażenia
5,0
Silnik
1.8l 114 koni zupełnie wystarcza na ten samochód i jego masę. Żeby odczuwać "wgniatanie" w fotel, trzeba go kręcić co najmniej do 5 tys RPM. Na szczęście, Japońskie samochody to lubią. Silnik daję radę, ostatnio przy dość sporym wzniesieniu, 5 bieg, 60 kmh, auto jedzie :)
3,0
Skrzynia biegów
Może na taki egzemplarz trafiłem. U mnie są lekkie luzy w skrzyni biegów, szarpie samochodem przy lekkim puszczaniu lub dodawaniu gazu na biegu, no i standardowo czasem wsteczny nie wejdzie. Poza tym, ogólnie nie sprawia problemów.
5,0
Układ jezdny
Git. Zostaje mi tylko oponki wymienić z przodu bo zostało około 2mm i nic tylko jeździć :) po prostu czujesz ten samochód
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu ok, z tyłu przeciętnie, ale nie jest źle...
5,0
Ergonomia
Samochód spokojnie można obsługiwać z zamkniętymi oczyma :) mam bogato wyposażoną wersję (ele szyby x4, lusterka, ele szyberdach, klima, radio ze zmieniarką CD, sterowane z kierownicy). Jak w domu :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zarzutu. Ogrom miejsca z tyłu, lub jeśli potrzebujemy większej przestrzeni w bagażniku, mamy przesuwna tylną kanapę. Wtedy nie ma już tyle miejsca z tyłu, no ale coś za coś :). Jak na samochód tej klasy jest idealnie ;)
3,0
Wyciszenie
Tutaj jest słabo. Jeżeli chodzi o silnik, to jest bardzo cichutko. Niestety, bardzo uciążliwe jest wyciszenie podwozia. Z przodu tego aż tak nie słychać, ale z tyłu jest tragedia. Ledwo słychać rozmowy osób z przodu, siedząc na tylnej kanapie. Niestety, jadąc po naszych pięknych dziurawych jak ser Szwajcarski drogach musimy liczyć się z ogromnym hałasem, słychać praktycznie każda najmniejszą dziurę siedząc na tyłach. Z przodu jeszcze nie ma tragedii.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1.8 114km potrafi trochę spalić, zwłaszcza, gdy mamy ciężką nogę. Na szczęście, poza przeglądami i wymianami eksploatacyjnymi tylko lać paliwo i jeździć :) spalanie benzyny ok 10l po mieście, gdzie często stoję w korku, przejeżdżam ok. 50km dziennie, samochód służy mi do pracy, gasze i zapalam go średnio co przejechane 3km. Na ogół jeżdżę spokojnie, lecz Czasami lubię docisnąć pedal gazu do podłogi. Spokojnie zamykam sie w 10 litrach, choć nietrudno osiągnąć nawet 2x tyle. Wszystko zalezy od kierowcy
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kupiłem w stanie bdb z full wyposażeniem za śmieszne pieniądze. Za te pieniądze to jeden z najlepszych samochodów jaki można mieć. Polecam
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jw.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 114KM 84kW
[l/100km]