Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

Ali Łódź, 15 lat temu
Silnik 1.8 16V 114KM 84kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 154 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 323 VI F 1.8 16V 114KM 84kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : sprzęgło, ale miałem świadomość usterki 7000km temu.
4,0
Całokształt
Auto nie za duże, nie za małe. Ni to hatchback, ni to kombi. Pojemne, genialne skonstruowana tylna kanapa oraz fotel pasażera. Dla mnie bomba.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.8 jest optymalnym wyborem do auta o takich gabarytach. Doskonała elastyczność jest zauważalna na każdym biegu. Najlepiej silnik zachowuje się jednak na wysokich obrotach, co powoduje wzrost spalania.
3,0
Skrzynia biegów
Do przodu sprzęgnięta dobrze. Jednak do tyłu jest różnie. Czasami wsteczny nie chce wejść, ale jest to przypadłość wielu Mazd. Wystarczy trochę cierpliwości i próbować przez trójkę lub jedynkę. Idzie się przyzwyczaić.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dobrze. Jest to zasługa twardego zawieszenia. Cierpi za to trochę komfort jazdy na naszych drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Przed autem jest rewelacyjna. Do tyłu byłoby gorzej, ale za to są lusterka o dużej powierzchni.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Nic dodać, nic ująć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy, ogrzewanie i klimatyzacja spisują się bez zarzutu. Ja ani moi pasażerowie nigdy nie narzekali. Jedyną wadą jest fakt, że nie da się podróżować z uchylonymi oknami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie należę do wysokich, dlatego uważam o ogromnej przestrzeni dla mnie i co za tym idzie dla pasażerów siedzących za moim fotelem. Jedno jest pewne auto jest stosunkowo wąskie i jazda w długie trasy z trzema pasażerami na tylnym siedzeniu mija się z celem. Plusem jest możliwość regulacji tylnej kanapy do przodu i do tyłu o 15cm oraz możliwość ustawienia niezależnie kąta obu oparć.
3,0
Wyciszenie
Generalnie ok. Jednak powyżej 130km/h jak w odrzutowcu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa do 10l/100km jak dla mnie jest akceptowalne. Choć autem tym można jeździć tak aby paliło ponad 12l/100km. Od momentu kupna czyli 7000km temu, wymieniłem paski i koła rozrządu, pompę wody, olej, inne płyny i filtry. Kosztowało mnie to 1300PLN, ale był to koszt wliczony w cenę zakupu używanego samochodu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Super.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nic.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie jest źle. Będę musiał pomyśleć o wymianie tarczy i docisku sprzęgła. Miałem tą świadomość w momencie kupna auta.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 323 VI F 1.8 16V 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 323 VI F