Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

Jan, 10 lat temu
Silnik 1.6 16V 98KM 72kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda 323 VI F 1.6 16V 98KM 72kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Miejsce w kabinie, bagażnik, komfort w dlugiej podrózy, dzielność i sprawność miejska, prostota i bezawaryjność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza - nadkola
4,0
Całokształt
Bardzo dobre, niezawodne, zaskakująco przestronne auto. Dobre i pewne prowadzenie, duzy komfort podróży w długich trasach. Zwinne w mieście. Twarde zawieszenie, dobrze znosci szybkie zakręty. Generalnie bardzo pozytywnie zaskakujace auto. Obecnie, po przesiadce na francuzy, stwierdzam, że kolejne auto będzie jednak znowu Japońcem, i zapewne będzie to Mazda.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bezawaryjny, bezobsługowy, dość dynamiczny. Przy spokojnej jeździe możliwe niedużę spalanie pniżej 7l PB. Przy jeździe 90 km/h w trasie, zjada ledwo 6, przy 150 na autostradzie w baku pojawia się wir zjadający paliwo. Male drgania, prosty i tani w serwisie, nie psuje się, nie cieknie. Głośny na dużych obrotach.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi niesamowicie elastyczne. Na 5 można jechać 50 i 150. Niestety brakuje 6. Doskonała długośc do miasta, słabsza długość na trasę.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, dobrze wyjmuje nierówności, w pakiecie SPORTIVE, doskonale trzyma się zakrętów. W polaczeniu z dobrymi gumami gwarantuje bezpieczna i przyjemną jazdę. CZęsto szybsza, nawet w fatalnych warunkach, niż u innych.
Komfort
4,0
Widoczność
Nic widoków nie zasłania.
4,0
Ergonomia
Pomimo upływu czsu sylwetka jest wciąż atrakcyjna. Bardzo dobrze zaplanowane i zagospodarowane wnetrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi w lecie, w zimie grzeje,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tym segmencie to absolutny hit. Masa miejsca i z przdu i z tyłu, regulowana tynia kanapa. Masa schowków, a to lubie - bo woze w aucie duzo gratów.
3,0
Wyciszenie
Głośny przy wyższych predkosciach na autostradzie. Starszego człowieka zmeczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawde nie ma na co narzekać. Tanie w naprawie, niedrogie czesci. Nawet te w aso nie sa dramatycznie drogie. Latwo o dobry serwis, masa czesci na rynku
5,0
Stosunek jakość/cena
doskonały. Do tego stopnia, że żałuję sprzedaży. Jak tylko znajdę dobry egzemplarz kolejnej generacji, kupie z miejsca za gotówkę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem spali się żarówka. Wszelkie podzespoły zmienione zgodnie z zaleceniem producenta (po 140 kkm cewka i przewody WN + swiece) pozatym rozrzad, filtry i nic pozatym. Wszystko zawsze działało. Nie miało się co psuć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły, nie mam czego tu ocenić. przez 80 kkm auto odwiedzało warsztat 2 razy w roku : na przeglad i wymiane eksploatacyjną i po pół roku na kontrolę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 98KM 72kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 323 VI F 1.6 16V 98KM 72kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,4
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 323 VI F