Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

Nopler, 11 lat temu
Silnik 1.6 16V 98KM 72kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 323 VI F 1.6 16V 98KM 72kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wykonanie - zarówno silnik jak i wnętrze. Nie jest to najnowocześniejszy design, ale wszystko jest dopracowane. Widać, że mazda bardziej postawiła na jakość niż wygląd. I mnie się to podoba
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : słabiutko
Układ hamulcowy : 1 naprawa jak na razie
5,0
Całokształt
Obiektywnie PLUSY - świetne właściwości jezdne (auto trzyma się, jak przyklejone) - silnik (bardzo ładnie pracuje) - solidne wykonanie (samochód jest dopracowany, to się czuje) - bogate wyposażenie (ESP, 4x airbag, skórzana kierownica, komputer pokładowy, elektryczne lusterka, klimatyzacja) MINUSY - niezbyt precyzyjna skrzynia biegów (być może wyrobiona w moim egzemplarzu) - karoseria (podatna na rdzę) - słabe wyciszenie Subiektywnie - kocham to auto. Czytałem mnóstwo komentarzy na temat ewentualnych porównań do golfów, itp. Wszystko zależy od tego jak kto podchodzi do auta. Być może obiektywnie np. golf 4 jest bardziej nowoczesny, ale mnie to zupełnie nie interesuje. Jadąc mazdą czuję, że ten samochód jest naprawdę dobrze wykonany i dopracowany. I, jak dla mnie, wyjątkowy. Jego sylwetka i rozstaw osi jest po prostu ekstra. Długo polowałem zanim znalazłem właściwy egzemplarz, ale ten samochód, choć 10letni, jeździ jak nowy (wiem co piszę, bo służbowo jeździłem od nowości octavią przez prawie 90 tys km.). Dodatkowo podoba mi się, że nie ma go na drogach tyle ile innych aut tej samej klasy. Jak dla mnie Klasa!! Polecam dla tych fanów motoryzacji, którzy cenią sobie niezawodność i mają słabość do japońskich marek;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Kulturę pracy silnika oceniam bardzo wysoko, jest to jednoznacznie jeden z najlepszych elementów tego auta. Pewnym mankamentem jest słabe wyciszenie tego samochodu, po przekroczeniu 100km/h hałas w we wnętrzu jest dość doskwierający.
3,0
Skrzynia biegów
Ktoś wcześniej napisał, że skrzynia działa super płynnie. Z moją tak nie jest, jedynka nie wchodzi zbyt gładko. Dodatkowo trochę słaba i krótka czwórka, czasem wydaje się, że z 3 można od razu na 5.
5,0
Układ jezdny
To jest numer 1 w tym samochodzie. Przesiadłem się po 80 tys. km z (służbowej) najnowszej skody octavii i uważam, że Mazda nawet lepiej trzyma się drogi. Co ciekawe, jak na razie jeżdże na zimowych oponach (14\"), na lato mam szersze 15\", więc spodziewam się jeszcze lepszego efektu. Auto jest niskie i szerokie, prowadzi się po prostu świetnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże szyby z każdej strony, widoczność jest ok. Jeśli miałbym się do czegoś doczepić, to troche za małe lusterka ( w porównaniu z gigantycznymi w octavii), ale to chyba dość normalne w tamtych latach prdukcji.
5,0
Ergonomia
M.in. dlatego wybrałem to auto. Ergonomia bez zarzutu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag. Wszystko tip top. Na razie nie próbowałem jeszcze klimatyzacji
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden minus - brakuje podłokietnika.
3,0
Wyciszenie
Mankamentem jest słabe wyciszenie tego samochodu, po przekroczeniu 100km/h hałas w we wnętrzu jest dość doskwierający.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moje wymagania były nieco wyższe, ale nie jest źle. Średnio w mieście dochodzi do 9,5, w trasie ok 7.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukając tego auta wybrałem najdroższy jaki znalazłem na allegro. I było warto, samochód jest w świetnym stanie techicznym i myślę, że spokojnie pojeździ kilka lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bez zarzutów, chociaż po zakupie auta musiałem wymienić łożysko (ok, jest to typowy element, który się zużywa) i dać do naprawy przedni prawy hamulec (coś tarło, mechanik twierdził, że ktoś wcześniej niezdarnie wymienił klocki. Poza tym śmiga.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Prawie wszystko ok. Prawie, bo jak już pewnie każdy wie, blacha tego auta nie należy do najtrwalszych. Mnie udało się trafić na bardzo zadbany egzemplarz, po konserwacji karoserii. Niemniej jednak na nadkolach widać już ślady korozji, więc pewnie na wiosnę czeką ją kolejna konserwacja

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 98KM 72kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 323 VI F 1.6 16V 98KM 72kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,4
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 323 VI F