Fajny samochód za sensowne pieniądze. Dla każdego kto lubi niezawodność i świetny układ jezdny. Zawieszenie daje uczucie jazdy sportowym samochodem kiedy mamy na to ochotę, a kiedy chcemy to spokojnie możemy się wozić tym autkiem i podziwiać okolicę. Świetne, zwrotne i bardzo przyjemne w prowadzeniu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik świetnie wkręca się na obroty, lubi jak się go pogania ;) Przyśpieszenie nie jest mistrzowskie, ale do swobodnej jazdy wystarczy. Trzeba się po prostu przyzwyczaić, że Mazda lubi się wysoko kręcić i trzeba dłużej ją trzymać na każdym biegu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi łatwo, precyzyjnie. Czasem ciężko wchodzi wsteczny, ale zauważyłem tą cechę dla kilku już różnych japońskich samochodów.
5,0
Układ jezdny
Auto jest przyklejone do drogi. Pięknie wchodzi w zakręty, nie buja nie kiwa. Można na prawdę zaufać temu samochodowi przy pokonywaniu ciasnych zakrętów. Na wybojach jest całkiem ok, wiadomo że nie jak w amerykańskim krążowniku bo Mazda jest dość sztywna, ale dramatu nie ma. Zresztą na naszych drogach to i poduszkowcem by trzęsło ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak przyklejona do jezdni. Czasem aż korci żeby wejść w zakręt za szybko, trzeba się kontrolować bo samochód praktycznie nie ugina się przy pokonywaniu szybkich i ciasnych zakrętów. Miło miło i jeszcze raz miło.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, wszystko działa bez zarzutu. Wygodnie i komfortowo. Dźwignie przy kierownicy w odpowiednim miejscu pod palcami. Sterowanie szybami, sterowanie komputerem i światłami - wszystko na wyciągnięcie ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzany po kilometrze, ciepło w kabinie chwilę później. A na upalne dni - klimatyzacja. Czego chcieć więcej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Lepiej niż w wielu większych wizualnie autach. Mazda mimo, że jest hatchbackiem jest w środku na prawdę obszerna. Ja przy wzroście 193cm nie mam żadnego problemu z komfortowym podróżowaniem. O dziwo, przy fotelu ustawionym "pode mnie" mogę spokojnie usiąść za fotelem kierowcy i mieć miejsce na nogi. Na prawdę sympatycznie.
4,0
Wyciszenie
Nie ma co narzekać. Mówią ludzie, że mogłoby być ciszej ale ja np. lubię słyszeć silnik. Mam wtedy kontrolę nad jego pracą. Co prawda szum powietrza przy większych prędkościach jest dość znaczny, ale od czegoś jest radio z całkiem mile grającym zestawem głośników :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście spala 8l benzynki na 100km. Nie jest to jakiś rewelacyjny wynik, ale pamiętajmy, że jest to japończyk który lubi się kręcić. Zresztą z 1,6l pojemności mamy prawie 100KM - skądś się to wziąć musi :) W trasie spokojnie poniżej 7l. Co do przeglądów i napraw - nie jestem w stanie powiedzieć, bo Mazda zwyczajnie się jeszcze nie zepsuła. I oby ten stan rzeczy trwał nadal.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę możemy mieć splochane Audi A4 po wiejskim tuningu, nudnego do bólu Golfa 3 lub spapranego Golfa 4 w opłakanym stanie. Możemy mieć też starego Passata albo Opla Astrę II, które polotem i wyglądem można porównać do drewnianego wychodka.
Tutaj dostajemy japońskie auto z pełnym wyposażeniem (poduszki, wspomaganie, elektryka, klima, kontrola trakcji, porządne audio itd.), które jest wyposażone w całkiem ogarnięty silniczek. Całość można kupić w tej cenie w bardzo dobrym stanie technicznym, bo większość dresów i wielbicieli tuningu wybiera jednak Golfy, Passaty i tanie Ople.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje. Strasznie nudne auto. Wsiada się, leje się paliwo i tak jakoś bez przygód robi się kolejne kilometry. Jak ktoś chce dłubać w samochodzie niech kupi Alfę Romeo albo innego Opla ;) Tutaj zdecydowanie nie będzie miał co robić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie i oby tak dalej - nic :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 98KM 72kW
[l/100km]