Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

Marcin., 16 lat temu
Silnik 1.6 16V 98KM 72kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 112 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 323 VI F 1.6 16V 98KM 72kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Witam. Od jakiegoś czasu ujeżdżam model 323F z 2002r, wersję Sportive. Auto ściagnąłem z Niemiec od pierwszego właściciela i zakochałem się w nim od pierwszego wejrzenia. Sylwetka bardzo atrakcyjna, wyrózniająca się z tłumu, zwłaszcza w srebrnym kolorze i z oryginalnymi alufelgami. Samochód jest płaski i drapieżny, nieco przywodzi na myśl najnowsze Subaru Impreza. Nie jest przebajerowany, jak nowe Peugoty albo Toyoty. Wnętrze - super. Przy 186 cm wzrostu nie mam najmnniejszego problemu z właściwą pozycją, mimo iż kierownica jest regulowana tylko na wysokość - wchodzi dośc głeboko do środka ( służbowa Corolla z 2002, również bez regulacji głębokości, jest znacznie gorsza, ciężko mi siegnąc kierownicy i uderzam o nią kolanami ). Z tyłu ilośc miejsca jak tę klasę - super. Znajomi 185 cm z tyłu również nie narzekali na brak miejsca. Bagażnik wystarczający , siedzenia składane w razie potrzeby. Widoczność - OK, przeszkadzają jedynie tylne zagłówki. Jadąc Mazdą widzisz maskę - to rzadkość, teraz wszsytkie nowe auta mają tak opadające maski, że ich nie widać. Silnik 1.6 w zupełności wystarczający, śr. spalanie w trasie, 3 osoby + komplet bagaży, bez klimy - 7l, w mieście 1 osoba - 9l ( bez klimy ). Wyposażenie - super, mam model "na wypasie", klima, fabryczne radio z CD, 4 poduszki, odłączana kontrola trakcji, skóra na kierownicy i dżwigni zmiany biegów, ABS, alufelgi, halogeny, komputer pokładowy, białe zegary, pełna elektryka szyb i lusterek. Za takie bajery nawet w najnowszych modelach trzeba sporo dopłacać. Skrzynia biegów jak dla mnie OK, skoki krótkie i precyzyjne, choć bardzo delikatnie chaczy. Zaskoczył mnie przyjemnie drugi bieg - auto ciagnie od 2 tys, mimo iż jest to silnik wysokoobrotowy - typowy japoniec. Wykończenie wnętrza - spasowanie elemntów przeciętne ( spore szpary ) ale sama jakośc materiałów, tapicerki - wzorowa. Przy obecnych tandetnych plastikach to jak auto klasy wyższej. Kolegi Mondeo Ghia wygląda w środku jak tani plastik w porównaniu z Mazdą. Zawieszenie super - sprężyste, nic nie hałasuje i nie tłucze, auto na kołach 195.55r15 i dobrych oponkach Bridgestone doskonale trzyma się drogi. Gadanie o drogich częściach do japońców to MIT - wymiana oleju, wszsytkich filtrów, serwis klimatyzacji ( nowy olej + gaz ), kompletny rozrząd z oryginalnym paskiem - wszystko razem z robocizną 900 PLN ! Oczywiście poza autoryzowaną stacją :) SŁOWEM - nietuzinkowe i oryginalne auto, o dobrych osiągach, z bardzo dobrym wyposażeniem i co najważniejsze - NIEZAWODNE - w cenie niższej od Golfów, Astr i Corolli, ktych na naszych drogach są setki.
5,0
Całokształt
Oryginalne auto, doskonale wyposażone, niezawodne, " z charakterem " - ze dużo nizszą cenę niż bezpłciowe Golfy.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 98KM 72kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 VI F