Zawieszenie
: Witam. Od jakiegoś czasu ujeżdżam model 323F z 2002r, wersję Sportive. Auto ściagnąłem z Niemiec od pierwszego właściciela i zakochałem się w nim od pierwszego wejrzenia. Sylwetka bardzo atrakcyjna, wyrózniająca się z tłumu, zwłaszcza w srebrnym kolorze i z oryginalnymi alufelgami. Samochód jest płaski i drapieżny, nieco przywodzi na myśl najnowsze Subaru Impreza. Nie jest przebajerowany, jak nowe Peugoty albo Toyoty. Wnętrze - super. Przy 186 cm wzrostu nie mam najmnniejszego problemu z właściwą pozycją, mimo iż kierownica jest regulowana tylko na wysokość - wchodzi dośc głeboko do środka ( służbowa Corolla z 2002, również bez regulacji głębokości, jest znacznie gorsza, ciężko mi siegnąc kierownicy i uderzam o nią kolanami ). Z tyłu ilośc miejsca jak tę klasę - super. Znajomi 185 cm z tyłu również nie narzekali na brak miejsca. Bagażnik wystarczający , siedzenia składane w razie potrzeby. Widoczność - OK, przeszkadzają jedynie tylne zagłówki. Jadąc Mazdą widzisz maskę - to rzadkość, teraz wszsytkie nowe auta mają tak opadające maski, że ich nie widać. Silnik 1.6 w zupełności wystarczający, śr. spalanie w trasie, 3 osoby + komplet bagaży, bez klimy - 7l, w mieście 1 osoba - 9l ( bez klimy ). Wyposażenie - super, mam model "na wypasie", klima, fabryczne radio z CD, 4 poduszki, odłączana kontrola trakcji, skóra na kierownicy i dżwigni zmiany biegów, ABS, alufelgi, halogeny, komputer pokładowy, białe zegary, pełna elektryka szyb i lusterek. Za takie bajery nawet w najnowszych modelach trzeba sporo dopłacać. Skrzynia biegów jak dla mnie OK, skoki krótkie i precyzyjne, choć bardzo delikatnie chaczy. Zaskoczył mnie przyjemnie drugi bieg - auto ciagnie od 2 tys, mimo iż jest to silnik wysokoobrotowy - typowy japoniec. Wykończenie wnętrza - spasowanie elemntów przeciętne ( spore szpary ) ale sama jakośc materiałów, tapicerki - wzorowa. Przy obecnych tandetnych plastikach to jak auto klasy wyższej. Kolegi Mondeo Ghia wygląda w środku jak tani plastik w porównaniu z Mazdą. Zawieszenie super - sprężyste, nic nie hałasuje i nie tłucze, auto na kołach 195.55r15 i dobrych oponkach Bridgestone doskonale trzyma się drogi. Gadanie o drogich częściach do japońców to MIT - wymiana oleju, wszsytkich filtrów, serwis klimatyzacji ( nowy olej + gaz ), kompletny rozrząd z oryginalnym paskiem - wszystko razem z robocizną 900 PLN ! Oczywiście poza autoryzowaną stacją :) SŁOWEM - nietuzinkowe i oryginalne auto, o dobrych osiągach, z bardzo dobrym wyposażeniem i co najważniejsze - NIEZAWODNE - w cenie niższej od Golfów, Astr i Corolli, ktych na naszych drogach są setki.