Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

mazda323fbj owner, 8 lat temu
Silnik 1.5 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 207 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 323 VI F 1.5 16V 88KM 65kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
3,38
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogólna bezawaryjność samochodu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zamek centralny
3,0
Całokształt
Samochód kupiłem 2 lata temu. Pomimo niskiej awaryjności i przeciętnego spalania wystawiam ocenę 3/5 ze względu na słabe wyciszenie i ogólny niski komfort podróżowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jednostka benzynowa 1.5 jest praktycznie bezawaryjna. Nigdy nie miałem problemów z odpaleniem samochodu nawet przy niższej temperaturze. Samochód przyśpiesza od 0-100 km/h w 12 sekund, co nie jest wynikiem idealnym. Ponadto dźwięk silnika wydaje się być nieco irytujący, szczególnie w wyższym zakresie obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Odpowiednio precyzyjna. Jak w japońskim samochodzie czasami występuje problem z wbiciem biegu wstecznego.
3,0
Układ jezdny
Wahałem się między oceną 3 i 4. Auto dobrze trzyma się drogi nawet w trudnych warunkach (deszcz, koleiny). Układ jezdny zestrojony nieco na wzór aut sportowych. Hydrauliczne wspomaganie kierownicy nie pomaga kierowcy w wystarczający sposób. Dłuższa jazda w trasie jest męcząca, ponieważ kierownica stawia wyraźny opór. O manewrach parkingowych nie ma co wspominać.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń. Słupki A mają taką grubość, że nie pogarszają widoczności na rondach, przejściach itd.
2,0
Ergonomia
Niewygodne fotele, brak informacji o otwarciu drzwi czy włączonych światłach mijania. Brakuje podłokietnika przy przednich fotelach. Tunel środkowy wykonany niedbale i nieestetycznie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja manualna szybko chłodzi samochód w trakcie upałów. Dostosowywanie odpowiedniej temperatury w trakcie jazdy stanowi już większy problem. Ogrzewanie bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na autosegment C w pojeździe jest dużo miejsca. Na szczególną pochwałę zasługuje przestrzeń za przednimi fotelami. Nawet wysocy pasażerowie mieszczą się bez trudu i mają sporo miejsca na nogi. Przydatna jest też regulacja tylnej kanapy.
1,0
Wyciszenie
Największy problem Mazd. Powyżej 80 km/h zaczyna się robić głośno. Jazda z prędkością większą od 110 km/h jest naprawdę męcząca. Do kabiny dochodzą odgłosy silnika, opon, a nawet słychać podmuchy wiatru.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Całkowicie przeciętne. Po 16 latach od daty produkcji trzeba wyłożyć trochę pieniędzy na materiały eksploatacyjne i zabezpieczenie przed rdzą.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trudno to ocenić. Zależy od priorytetów nabywcy. Wystawiam ocenę 3. Bezawaryjność jest naprawdę dużym atutem, ale jak na 16 letnie auto ceny wydają się być wygórowane.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyną drobną awarią jaka wystąpiła w trakcie dwuletniej eksploatacji była awaria zamka centralnego. Niezwykle irytująca, ponieważ trzeba było auto zamykać kluczykiem, a nie pilotem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ocena bardzo dobra. Jak wspomniałem auto nigdy nie było unieruchomione. Silnik i skrzynia biegów nie wymagały naprawy w momencie zakupu pomimo "sportowej" przeszłości samochodu. Po prostu wsiąść i jechać.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.5 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 VI F