Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

piterch76, 9 lat temu
Silnik 1.5 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 152 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda 323 VI F 1.5 16V 88KM 65kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
3,38
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestrzeń w środku, trzymanie na drodze. Sam silnik niezawodny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : 2 urwane śruby
Układ hamulcowy : ABS walczę
Inne : 2 klimatyzacja
3,0
Całokształt
Nie jest dobrze, może i auto stare ale tylko takimi do tej pory jeździłem. Parę ich było. Auto duże w środku, dobrze trzyma się drogi i ma niezawodny silnik. To tyle z zalet, ale jest i parę wad, a mianowicie: głośne w środku powyżej 100 km/h, moje nie gnije, tzn. karoseria, błotniki są ok, ale elementy nośne, zawieszenie okolice śrub pod spodem - tragedia. Ponadto trochę denerwujących usterek, raczej nie drogich, ale upierdliwych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do silnika nie mam zastrzeżeń, może poza tym że jak na silnik 1.5 pali trochę za dużo. Zaskakujący akumulator jest jeden od nowości. Nie ma problemu z zapalaniem w zimie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynie dość precyzyjna, dość bo nie jest idealnie. Poprzedni samochód Opel Vectra 1.8i miał długie biegi, tu 3100 obrotów przy 100 km/h, gdzie w Vectrze było to 130 km/h. Pewnie też dlatego była o 0,5l oszczędniejsza. Takie obroty ok, ale pod warunkiem 6 biegu.
4,0
Układ jezdny
Auto pewnie trzyma się drogi, trochę niskie i niestety trochę słabe jak na nasze dziurawe drogi. Psują się raczej w tym zakresie perdoły, ale niestety, ze względu na zardzewiałe śruby ich wymiana potrafi być kłopotliwa
Komfort
4,0
Widoczność
Tu też dobrze, nie mam zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Auto ciekawie zbudowane. Bardzo duże w środku jak na swoją klasę. Mam możliwość jeżdżenia Mercedesem C203 i Seatem Toledo II. Oba auta nie mają żadnych szans jeżeli chodzi o miejsce dla pasażerów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
2 razy zepsuta klimatyzacja.Ogrzewanie latem zapewnione.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
opis w ergonomi.
2,0
Wyciszenie
Benzyniak a mimo to głośniejszy od drugiego auta, starego diesla. Mazda 323 nie posiada czegoś takiego jak wycieszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jak na silnik 1.5 pali dość dużo, ale dałoby się to znieść, gdyby nie "dziwne" naprawy. 2 razy klimatyzacja, wspomaganie, 3 razy zawieszenie ( pierdołki, ale jednak) teraz jeszcze ABS, silnik ok. Dyskwalifikacja za rdzewienie śrub - 2 urwane - jedna na wahaczu druga na czujniku ABS.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest tanie, bo jest stare. Patrzę na nie przez pryzmat poprzednich aut i obecnego drugiego. To auto nie jeździ dużo, a psuje się jak dla mnie za często.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne, ale denerwujące usterki. Jak wyżej: 2 razy klimatyzacja, wspomaganie kierownicy, 3 razy zawieszenie ( pierdołki, ale jednak) teraz ABS najpewniej czujnik. 2 urwane śruby, czego nie mogę zrozumieć - karoseria mi nie gnije, ale elementy zawieszenia to tragedia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem co uznać za poważne usterki. Żadna z powyżej wymienionych nie kosztowała mnie więcej niż 500 zł

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 VI F