Po zakupie napisałem pierwsze wrażenia z jazdy. Po przejechaniu 4000km głównie w ruchu miejskim wystawiam ocenę gdy już się wczułem w samochód. Uważam że jest to jeden z ostatnich prawdziwych japończyków. Honda była świetna, Audi - droższe od Hondy i starsze o 6 lat ale jazda była średnia dlatego wróciliśmy do Japonii i to był strzał w 10. Jazda jest lepsza niż Hondą(angielka) a Audi po za zakresem. Za 13000 naprawdę świetny samochód. Może i ma już 10lat ale wymiata zarówno oryginalnością jak i niezawodnością. Nie jest idealny ale jadąc nim czuje się jak w dopasowanej rękawiczce. Samochód z niepewnego źródła (komis) więc obawiałem się kłopotów bo był kupiony na szybko bez zastanowienia. Po wymianie kilku elementów lata jak ta lala.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kręci się jak typowa wiertarka, od 1500 obrotów można spokojnie podróżować. Lubi wysokie obroty i lubi paliwo.
5,0
Skrzynia biegów
Absolutnie żadnych zastrzeżeń. Wsteczny zacinający się to standard więc nie wpisuję w minusy (wszystkie japończyki mają ten problem) Lewarek sam trafia w przełożenie.
5,0
Układ jezdny
Twardy ale nie deska. Zwinny, w pełni pod kontrolą i świetnie trzymający się drogi. Każdy ruch jest kontrolowany.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko widoczne, jedynie ciężko wyczuć na początku tył samochodu. Widok z tylnej kanapy super. Jest nieco wyżej co daje niesamowity komfort podróży dzieciakom.
4,0
Ergonomia
Bez zastzreżeń, może jedynie umiejscowienie włączników świateł przeciwmgłowych pod kolumną jest nietrafione ale poza tym wszystko gitarowo. Bardzo czytelne zegary, nie rażą niebieską czy czerwoną barwą (niemce) naprawdę jazda noca Audi była uciążliwa a ściemnianie jakoś mnie nie interesuje gdyż lubię się przyglądać na zegary.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawet nieźle sobie radzi, nie wiem jak klima bo coś nie chłodzi. Ale wentylacja działa ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Płyta ze starszej siostry bardzo się przydała. Sporo miejsca w środku mimo, ze samochód wygląda na mniejszy. Wygodnie i komfortowo, z tyłu wyżej przez co wyżsi moga walić się w głowę ale naprawdę jestem pełen podziwu.
4,0
Wyciszenie
Jak to rodowity japończyk, bezawaryjny i głośny, dopiero następne generacje zaczęły zwracać uwagę na wyciszenie. Ale do czasu kiedy nie uzbieram na nowy samochód cieszę się tym co mam :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lubi troche zjeść ale z drugiej strony nie przyjaźnie się z mechanikami bo widuję ich tylko od wielkiego dzwona przy wymianach eksploatacyjnych. Biorąc pod uwagę zuzycie paliwa i naprawy uważam że jest naprawdę super, w końcu po to jest samochód aby jeźddził a ja jestem po to aby na niego zarobić. Im więcej km robię tym więcej mogę zarobić, a napraw jak nie było tak nie ma.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 13000(z rocznym OC i NNW) Mazda z 2000r z fajnym wyposażeniem. Za taką kase mogłem kupić nudną A4 z 1997r albo Focusa ale uważam że to był dobry zakup i warty tych pieniędzy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
a to żarówka, a to centralny ale to tylko pierdoły, które albo same się naprawią albo drobne prace pod blokiem z jednym śrubokrętem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana na czas powoduje ich brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 16V 88KM 65kW
[l/100km]