Inne
: Że lubie ten samochód pomimo dużej ilości wad :)
3,0
Całokształt
Słabe zawieszenie na zamiennikach. Ori bardzo drogie.
Słąbe blachy i zabezpieczanie antykorozyjne. Nagminnie gniją tylne nadkola.
Spora korazja elementu zawieszenia.
Silnik za slaby (1,8 dużo lepszy pod każdym względem)
Głośno!!!
Fajne wnętrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sam w sobie jest bardzo fajny. Trochę za słaby, ale od biedy może być.
4,0
Skrzynia biegów
Do przodu rewelacja!!! Do tył... wsteczny potrafi nie wskoczyć i trzeba kombinować (wrzucić wcześniej trójkę, lub kilka razy wcisnąć sprzęgło).
Dziwne jest natomiast zestawienie przełożeń: przy 2,9 tys obrotów na piątce tylko 90 km (bardzo głośno )
4,0
Układ jezdny
Kierowniczy - rewelacja. Pewny i przewidywalny.
Zawieszenie - twarde z korzyściami i minusami. Trwałość? Oryginalne części super, zamienniki raczej kiepskie. Często padają łączniki stabilizatorów i sworznie wahacza (teoretycznie same sworznie nie są wymienialne - praktycznie tak)
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - OK
Tył - średnio
4,0
Ergonomia
Nie ma do czego się zabardzo doczepić, ale rewelacji też nie ma.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo parują szyby.
Szybko się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód tej klasy to jest super. Auto szerokie (jak 626). Miejsca z przodu przy moich 190 ok, a i za mną przeciętna osoba się spokojnie mieści.
Dzięki tylnej suwanej kanapie (+-16cm) fajnie można zagospodarowywać przestrzeń.
Bagażnik jak na klasę też OK
Nic nie skrzypi, fotele z przodu wygodne, tylne już nie.
2,0
Wyciszenie
Samochód posiada wyciszenie w formie szczątkowej.
Przy 90km/k swobodnie rozmawiać się nie da.
Wyżej to już tragedia.
Głośniej chyba tylko w maluchu.
Po wytłumieni podłogi bitu miką jest ok.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy delikatnej jeździe średnio około 7 l/100km.
Przy delikatnym ciśnięciu bardzo wzrasta.
Generalnie ekonomiczny nie jest.
3,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem nie warto.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza wypadającymi zaślepkami od relingów dachowych (30 zł za sztukę w ASO) wszystko ok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padła przekładnie kierownicza.
Bardzo padają cewki WN (500zł za sztukę)
Pada lewy tylny czujnik ABS (300zł sztuka)
Reszta to typowa eksploatacja.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 16V 88KM 65kW
[l/100km]