Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

k_, 15 lat temu
Silnik 1.5 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 146 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 323 VI F 1.5 16V 88KM 65kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Że lubie ten samochód pomimo dużej ilości wad :)
3,0
Całokształt
Słabe zawieszenie na zamiennikach. Ori bardzo drogie. Słąbe blachy i zabezpieczanie antykorozyjne. Nagminnie gniją tylne nadkola. Spora korazja elementu zawieszenia. Silnik za slaby (1,8 dużo lepszy pod każdym względem) Głośno!!! Fajne wnętrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sam w sobie jest bardzo fajny. Trochę za słaby, ale od biedy może być.
4,0
Skrzynia biegów
Do przodu rewelacja!!! Do tył... wsteczny potrafi nie wskoczyć i trzeba kombinować (wrzucić wcześniej trójkę, lub kilka razy wcisnąć sprzęgło). Dziwne jest natomiast zestawienie przełożeń: przy 2,9 tys obrotów na piątce tylko 90 km (bardzo głośno )
4,0
Układ jezdny
Kierowniczy - rewelacja. Pewny i przewidywalny. Zawieszenie - twarde z korzyściami i minusami. Trwałość? Oryginalne części super, zamienniki raczej kiepskie. Często padają łączniki stabilizatorów i sworznie wahacza (teoretycznie same sworznie nie są wymienialne - praktycznie tak)
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - OK Tył - średnio
4,0
Ergonomia
Nie ma do czego się zabardzo doczepić, ale rewelacji też nie ma.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo parują szyby. Szybko się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód tej klasy to jest super. Auto szerokie (jak 626). Miejsca z przodu przy moich 190 ok, a i za mną przeciętna osoba się spokojnie mieści. Dzięki tylnej suwanej kanapie (+-16cm) fajnie można zagospodarowywać przestrzeń. Bagażnik jak na klasę też OK Nic nie skrzypi, fotele z przodu wygodne, tylne już nie.
2,0
Wyciszenie
Samochód posiada wyciszenie w formie szczątkowej. Przy 90km/k swobodnie rozmawiać się nie da. Wyżej to już tragedia. Głośniej chyba tylko w maluchu. Po wytłumieni podłogi bitu miką jest ok.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy delikatnej jeździe średnio około 7 l/100km. Przy delikatnym ciśnięciu bardzo wzrasta. Generalnie ekonomiczny nie jest.
3,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem nie warto.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza wypadającymi zaślepkami od relingów dachowych (30 zł za sztukę w ASO) wszystko ok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padła przekładnie kierownicza. Bardzo padają cewki WN (500zł za sztukę) Pada lewy tylny czujnik ABS (300zł sztuka) Reszta to typowa eksploatacja.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 VI F