Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

eMMeS, 15 lat temu
Silnik 1.5 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 323 VI F 1.5 16V 88KM 65kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przy tej pojemności i niespełna 90km ma większe pieee... znaczy te, osiągi od Corolli 1.6 115km (tylko 50kg różnicy w masie).
5,0
Całokształt
W tym aucie można zakochać się od pierwszej jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik, mimo niewielkiej pojemności, jest bardzo dynamiczny i żwawy. Przyspiesza ładnie już od ok. 1800 obrotów. A jego brzmienia można spokojnie słuchać zamiast radia ;)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi lekko. Nie ma problemów z wybijaniem się biegów czy ciężkim wchodzeniem w któryś. Jedynym mankamentem jest to, że drążek strasznie drży podczas postoju, np. na światłach, a mieszek trąc o plastik wydaje nieprzyjemny, ale przynajmniej cichy dźwięk.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie tego autka jest perfekcyjne. Zawieszenie jest lekko usportowione co może nie zaspokoić kierowców lubiących limuzyny, ale dzięki niemu doskonale czuje się auto. Wspomaganie nie sprawia, że kierownica chodzi pod jednym palcem. Tu trzeba kierować, żeby jechać, co akurat mi się bardzo podoba.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu nie ma na co narzekać. Wszystko widać pięknie. Gorzej jest jednak z tyłu, gdzie część tylnej szyby przesłaniają zagłówki. Mimo to droga za naszymi plecami jest dobrze widoczna.
5,0
Ergonomia
W aucie pomyślano o wszystkim. Kierowca ma wszystko w zasięgu ręki. Obsługa jest intuicyjna i prosta. Co prawda nie ma znowu aż tak dużo udogodnień by się można było pogubić, ale to już inna sprawa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co do ogrzewania nie mogę się jeszcze wypowiedzieć, bo nie było dotąd potrzebne, natomiast klima działa pięknie. Chłodzi, a jednocześnie nie sprawia, że auto zamienia się w lodówkę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo, że jest to mały hatchback, to bez problemu mieszczę się (194cm wzrostu) zarówno na przedniej jak i tylnej kanapie, która to ma pełną regulację - za równo oparcia jak i przód-tył. Jedynym mankamentem jest dość wysoka pozycja pasażerów z tyłu przez co mogą ocierać oni o sufit (przy moim wzroście mieszczę się na styk ;)
3,0
Wyciszenie
Hmmm, albo się czuje sportowy duch Mazdy, albo się ma wyciszone autko, czyż nie?
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zbyt dużo własnego doświadczenia nie mam, w końcu zrobiłem tym autem dopiero ok. 400km w cyklu mieszanym natomiast początki są obiecujące. Z pełną oceną wstrzymam się do powrotu z wakacji (ponad 1000km), także zapraszam po opinię w okolicy 22 sierpnia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Razem ze wszystkimi opłatami rejestracyjnymi i wymianą opon wydałem na to autko 13500zł. W tej cenie można dostać jeszcze Alfę 156, jak ktoś lubi odwiedzać często serwisy, Corollę, która jednak oferuje dużo mniejszą dynamikę, no i może jeszcze dwudziestoletnie BMW.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To jest Mazda, japończyk, tu się tylko wlewa benzynę i jedzie ;) W książce serwisowej tylko wymiany oleju i jedna paska rozrządu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To jest Mazda, japończyk, tu się tylko wlewa benzynę i jedzie ;) W książce serwisowej tylko wymiany oleju i jedna paska rozrządu

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 323 VI F 1.5 16V 88KM 65kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,8
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 323 VI F