Zawieszenie
: Trzyma sie drogi bezblednie. Wygodny fotel z dlugim siedziskiem nie meczy i sprawia ze nie czuje sie tak wybojow i nierownosci, a prowadzenie bajka.
5,0
Całokształt
Z auta jestem bardzo zadowolony. Jako toczydełko do miasta i w niedalekie trasy poza - idealne. Do tego jako bonus - dzieki zaawieszeniu mozna czasem troszke poszalec na kretych drogach. Niezawodnosc i ergonomia uzaleznia. Przez to 323 sie na poczatku kocha, a potem nienawidzi :) bo szkoda sie pozbywac, gdy pora wymienic na cos nowszego (wlasnie to przechodze). Jedyne do czego moge sie przyczepic - mało mocy. Wersja z silnikiem 1.5 lub 1.8 da na pewno wiecej frajdy z jazdy, a podejzewam ze spalanie niewiele wyzsze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek od kosiarki wlozony do kompaktowego auta, wiec nie spodziewajmy sie cudow. Jesli jednak chodzi o kulture pracy to jest bardzo dobrze, na jałowych obrotach ledwo go slychac, wkreca sie na obroty szybko, dosc glosno ale przyjemnie mruczy. Z elastycznoscia podobnie. Trzeba pamietac ze te skosne silniki lubia sie szybko krecic choc da sie bez tego obezjsc.
5,0
Skrzynia biegów
Jedna z pierwszych rzeczy ktora do auta mnie przekonała. Biegi wchodza leciutko, krotki skok lewarka, bez zadnych zgrzytow. Zestopniowanie tez mi sie podoba, dosc długa jedynka, troche krotka dwojka i dluga trojka (tak ze jezdzic po miescie mozna czesto tylko na 3)
Musze wspomniec o wstecznym ktory ma tendencje do "nie wchodzenia" za kazdym razem (trzeba wtedy puscic i jeszcze raz wcisnac sprzeglo i bedzie ok) ale tak juz ta skrzynia ma (podobno typowe dla japanczykow)
5,0
Układ jezdny
Super. I jeszcze raz super. W miescie zalet moze sie tak nie odczuwa, ale na kretych szosach, rondach itd... jak przyklejona do drogi. Zadnego bujania i kiwania na boki w szybkich, ostrych zakretach. Przez 2 dni pokonalem kilkaset km w trasie po kretych szosach gorskich, zaladowanym autem prawie na max (4 osoby, spory bagaz) i czulem ze moglbym tak bez konca. Zadnego zmeczenia, zadnego strachu ze auto wypadnie na łuku. Pełna kontrola i poczucie bezpieczenstwa. Wzor do nasladowania. Nie dla fanow francuskiego zawieszenia :)
Komfort
4,0
Widoczność
Wystarczajaca choc moglo byc troche lepiej, zwlaszcza lusterka boczne - nie da sie ich zbytnio odchylic i dla tych siedzacych dalej od kierownicy moze byc problem. Do tylu widocznosc tez przecietna ale tak juz maja niskie hatchbaki.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod reka, intuicyjne, mozna sie nauczyc i przyzwyczaic w pare kwadransow. Do tego bardzo wygodny, długi, fotel kierowcy. No i takie drobioazgi jak podswietlany zamek w drzwiach i stacyjka, niby pierdoła a cieszy gdy ciemno.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super, auto nagrzewa sie juz po ~3 km podczas temp 0st. Niestety nie moge powiedziec tego samego o wentylacji, a konkretnie chodzi mi o usuwanie wilgoci, nie wiem czy to wynika z jakies niedroznosci wentylacji w moim aucie czy tego ze dosc czesto pada w moim regionie...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczajaco a jak na kompakta. Bagaznik moze nie imponuje pojemnoscia ale to hatchbak a'la kombi wiec mozna zlozyc siedzenia i juz ładujemy lodowke :)
3,0
Wyciszenie
Słabo. Silnik od kosiarki wiec kazdy zbedny kilogram masy sie liczy, ale te pare kg mat wygluszajacych wielkiej roznicy by nie zrobilo... A tak, do 90km/h jest w miare cicho, do 120km/h znosnie, ale powyzej to juz robi sie nieprzyjemnie, zwlaszcza dla tych z tyłu. Nie daj boze jeszcze mamy glosne opony czy betonowa jezdnia.. Efekt taki ze na dluzszych odcinkach jechanie powyzej 120-130 km/h jest meczace.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa w miescie (korki) moim zdaniem troszke wyzsza od konkurencji bo czasami spalam w normalnej jezdzie i 9.5/100km (podkreslam - korki) co dla silnika 1.3 jest mimo wszystko sporo (porownuje z innymi autami na tych samych trasach) Ale na dluzszych dystansach juz jest w normie. Co do cen przegladow i napraw - nie wiem, nic jeszcze nie padlo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wydaje mi sie zeby byly drozsze od konkurencji, a tym co to autko oferuje, przewyzsza w wiekszosci konkurencje. No bo nie oszukujmy sie, nikt nie kupuje kompaktow z malymi silniczkami zeby szpanowac wygladem, moca, czy prestizem. Takie auta maja byc tanie w kupnie i utrzymaniu a przy tym niezawodne i relatywnie ladne/praktyczne. Mazda spelnia to zadanie idealnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto 9letnie, przejechane 170k km a wszystko na swoim miejscu i wszystko (!) dziala. Jeszcze nic nie musialem naprawiac. Jedyne do czego moge sie przyczepic - wykladziny podłogi, potrafia sie szybko przetrzec gdy brak dodatkowych dywanikow.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Patrzy wyzej.
Niedawno padł mi akumulator i po wyjeciu starego okazalo sie ze to byl jeszcze oryginalny Mazdy. Wow?
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V 73KM 54kW
[l/100km]