Silnik
: I przeniesienie napędu naprawde do 3tys obrotów samochód jest dla emeryta a powyżej 3.5 tys obrotów przy otwartym virsie daje dużo frajdy aż do 7,2 tys obr.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Słabe uszczelniacze...
5,0
Całokształt
ja ją oceniam na BDB ale każdy właściciel swojej mazdy tak oceni nawet jeśli miał usterke za usterką...
Wrażenia
4,0
Silnik
Wszystko było by ok gdyby nie HLA czyli hydrauliczny kasator luzu- bardzo trudno sprzedać samochód z \"brudnym olejem\" ponieważ klekocze jak diesel. Generalnie te egzemplarze do 98r miały problem z uszczelniaczami... no i z odmą coś jest(ale to nie tylko w mazdach tylko generalnie w japońcach...) że olej dostaje sie do powietrza zasysanego przez podciśnienie kol. ssącego
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko przez to że poprzednim właścicielem był szaleniec i jeździł szybko po mieście- problem z synchronizacją 3 biegu
5,0
Układ jezdny
doskonale sie prowadzi i trzyma drogi...
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność bardzo zła- we wstecznych lusterkach nie widać \"przechodnia\"- może sie schować w martwym punkcie- za reflektorem
5,0
Ergonomia
wnętrze doskonale skonstruowane pomimo nie działającego podświetlenie środkowej konsoli raz dwa znajdziesz awaryjne czy ogrzewanie szyby
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo szybko sie nagrzewa i z tego powowdu na zime auto jest wielkim +
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Generalnie ja lubie być bliżej kierownicy no i z tego powodu jest miejsce dla pasażera za mną... samochód 4-o osobowy z uwagi na to że tylne oparcie jest wyprofilowane więc 3 dorosłych z tyłu bedzie miało bardzo mało miejsca...
2,0
Wyciszenie
wygłuszenie jest bardzo złe z uwagi na lansiarskie drzwi bez ramek do środka dostaje sie szum pędu powietrza który jest dość uciążliwy przy zamkniętych oknach...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeszcze nie zrobiłem mniej jak 100km za 50zł(mówiąc o normalnej stacji) tankując na stacji na litere L za 50zł zrobiłem 70km nie wiem dlaczego ale preferuje BP. Ceny napraw nie są wygórowane a dostępność cześci jest dość wielka pomimo tego że 1.8 16V jest dość rzadko spotykanym egzemplażem...
no i wspomne o BEZKOLIZYJNYM silniku. Najtrudniej miałem zdobyć katalizator... po miesiącu dopiero znalazłem reszta części jest generalnie dostepna od reki
4,0
Stosunek jakość/cena
generalnie mało ich wyszło na polski rynek i samochody są dalej w cenie... ale mają ponadczasową sylwetke są wygodne i tapicerka w środku nie trzeszczy po wjechaniu do dziury czy jechaniu po kocich łbach...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mazde mam od 2009r z drobiazgów to tylko masa sie zgubiła na silniku i chlodnica pękła ale to przez muldę w którą wjechałem a zderzak uderzył o asfalt i chłodnica pękła;zacierająca sie oś wycieraczek itd
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
z poważnych usterek to nie zdążyłem z założeniem nowego rozrządu i zerwał sie pasek;( po założeniu nowego paska madzie przemówiła do mnie swoim pomrukiem... a tak to od 2009r i dziennego dojazdu do pracy(15)km nie zawiodłem sie na tym aucie...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 114KM 84kW
[l/100km]