Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 V F

eazy, 12 lat temu
Silnik 1.5 i 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 198 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie, elastyczność i ładny dźwięk.
5,0
Całokształt
Nie spotkałem lepszego auta w tym wieku i z takim przebiegiem. Przez rok zrobiłem przeszło 10 tysięcy km, ani razu się nie zepsuło, wymieniłem rozrząd z pompą oraz uszczelki w silniku (po zakupie), półosie, stabilizatory, tłumik, przednie głośniki. Jedynie problematyczne jest palenie oleju, w sumie w tym aucie standard. Co do spalania benzyny, to rekord na długiej krętej trasie w góry 7l/100km. W zimie, samo miasto, krótkie trasy 9,8l/100km, wyszło mi średnio 8,4l/100km przez cały mój dotychczasowy okres eksploatacji, przy czym jeżdżę dynamicznie, ale nie rozkręcam silnika powyżej 4500 obrotów. Silnik jest dynamiczny, ruszanie i wyprzedzanie dobre, dopiero powyżej 100km/h bywa ospały, skrzynia ma spore opory, i zanim się rozgrzeje ciężko wchodzi wsteczny. Rdzy nie widać, jedynie przy wlewie do baku, oraz w dwu miejscach na tylnej klapie. Auto prowadzi się rewelacyjnie, fotele są wygodne, ale z początku trzeba się przyzwyczaić do braku podparcia w okolicach krzyża. Siedzi się wyjątkowo nisko, ale daje to poczucie idealnego trzymania się drogi. Problematyczne są szyby bez ramek, u mnie przednie są porysowane, i czasem hałasują, ale wyglądają rewelacyjnie opuszczone szyby i otwarte drzwi. Pod maską jest dużo miejsca, łatwo się dostać do świateł i silnika, dość łatwo też zdjąć tyle światła. Kupiłbym jeszcze raz, ale lepiej wyposażone, przydałaby się klima oraz lusterka i tylne szyby elektryczne. Podoba mi się wygląd zewnętrzny, skromne ale funkcjonalne wnętrze, ilość miejsca jest idealna, nie ciasna ale przytulna, rewelacyjna niska pozycja za kierownicą, wszystkie przyciski w zasięgu, duży bagażnik (minus za wysoko położony prób załadunku), utrudnione jest jedynie wsiadanie i wysiadanie, ale auto jest o 10cm niższe niż wszystkie z tego segmentu, a przestrzeń nad głową jest rozsądna (problemy mają wysokie osoby ale tylko z tyłu).
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo uniwersalna jednostka, ruszać spod świateł można bardzo dynamicznie z piskiem opon.
4,0
Skrzynia biegów
W moim egzemplarzu dość długo się rozgrzewa skrzynia, a zimna może sprawić problem, wsteczny i jedynka niekiedy za pierwszym razem nie wchodzą.
4,0
Układ jezdny
Słychać i czuć każdą nierówność, ale tylko przy niskich prędkościach. Natomiast przy wyższych nie kołysze, nie zarzuca, bardzo dobrze się trzyma nawierzchni mimo wysokiego profilu opon.
Komfort
3,0
Widoczność
Auto jest niskie i siedzi się bardzo nisko, chyba najniżej w tym segmencie, tylna szyba wysoko, więc widoczność jest słaba.
4,0
Ergonomia
Czasem dźwignia zmiany biegów przeszkadza w obsłudze panelu centralnego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedyny problem to miejsce nad głową dla osób powyżej 180cm z tyłu, z przodu jest idealnie (mam 198cm)
3,0
Wyciszenie
Problemem są szyby bez ramek, gdy uszczelki nie są w idealnym stanie słychać stuki, hałasy z zewnątrz, szyby się rysują. Silnik powyżej 3500 obrotów jest dość głośny, ale przy 140km/h powietrze wokół samochodu jest i tak głośniejsze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
7,9
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 323 V F