Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 V F

Łukasz, 14 lat temu
Silnik 1.5 i 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 174 tys. km
Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Idealne połączenie komfortu z pewnością prowadzenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wymiana tylnych amortyzatorów
5,0
Całokształt
Niezawodna, dynamiczna, tania w eksploatacji, niewysoki koszt zakupu, dostępność części - dzięki temu to auto przyciąga. Poza tym wyjątkowa, przepiękna linia (projektanci Porsche). Wiadomo, kwestia gustu, ale ja nie widziałem alternatywy w tej klasie i za te pieniądze.
Wrażenia
5,0
Silnik
11,9 do setki. W porównaniu z podobnymi silnikami z aut tej klasy jest dynamiczny i zrywny. Lubi wyższe obroty, na niskich trochę mułowaty. Wysoka kultura pracy jak na konstrukcję z 1994 roku. Dźwięk miły dla ucha, chociaż oczywiście to tylko subiektywne odczucia. Mógłby być troszeczkę cichszy. Wiele osób narzeka na branie oleju. U mnie przy przebiegu 174 000 połyka ok 80 ml na tysiąc kilometrów jedynie gdy olej jest już zużyty. Nowy olej - zero zużycia. Silnik zadbany, olej wymieniam co 8000 km.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, dobrze pracuje. Przełożenia dość krótkie - dzięki temu przyspiesza się dynamicznie. Ze wstecznym jak w każdym japończyku. Ostatnio musiałem przesmarować śrubę w cięgnie - ciężko chodziła. Trochę za długi skok dźwigni (łatwo zmienić przesuwając kulkę o 1,5 cm w górę).
5,0
Układ jezdny
Tu jest naprawdę rewelacyjnie. Auto bardzo pewnie się prowadzi. Kierownica bardzo precyzyjna, ale mogłaby być trochę mniejsza. Zawieszenie - idealny kompromis między komfortem a pewnym, niebujającym się zawieszeniem. Jest dość twarde, ale dobrze wybiera nierównośći.
Komfort
5,0
Widoczność
Słaba tylko do tyłu. Przyciemniona szyba jeszcze bardziej przeszkadza. Sądzę, że jeśli komuś podoba się auto o sportowym wyglądzie to się z tym liczy. W przeciwnym wypadku polecam jakieś Polo.
5,0
Ergonomia
Dobrze rozmieszczone przyciski. Intuicyjnie. Nie wiem, czy mogę to tu zaliczyć - rewelacyjne siedzenia. Bardzo dobrze wyprofilowane, świetnie trzymają na boki. Siedziska mogłyby być dłuższe (na trasie 400 km już to odczułem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest bardzo dobrze jeśli chodzi o ogrzewanie. W zimie - super. W moim przypadku problem pojawia się latem - klimatyzację napełniłem i mimo uprzedniego sprawdzenia szczelności jest mało wydajna. Gdzieś mi to chłodne powietrze ucieka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacyjnie. Z tyłu trochę mniej miejsca na nogi i nad głową (problem dotyczy dla wysokich osób).
5,0
Wyciszenie
Jest naprawdę dobrze jak na auto tej klasy. Dobrze izoluje od otoczenia. Można by wyciszyć silnik jakąś matą.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7,5 litra średnio na 100 km, cykl mieszany. Przyspieszam raczej dynamicznie. Stosuję podstawowe zasady eco-drivingu, przede wszystkim hamowanie silnikiem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja. Auto w 2008 roku kupiłem za 9200. Teraz ceny znacznie spadły. Nadal jednak za ładny egzemplarz po face liftingu (1997) trzeba zapłacić nieco więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
30 000 km zrobiłem tym autem. Wymieniłem tylne amortyzatory (były jeszcze oryginalne w 12 letnim aucie). Poza tym żadnych problemów z elektroniką, mechaniką, elektryką.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
7,9
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 323 V F