Silnik
: Kopci po zapaleniu gdy już postoi kilka godzin (zapieczone pierścienie).
4,0
Całokształt
Ogólnie auto godne polecenia, tyle że lepiej zainwestować w 1.8 albo 2.0 i nie mieć problemów z nieudanym silnikiem 1.5
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik 1.5 to najgorsza konstrukcja jaką zrobiła Mazda, niestety po 150 000 przebiegu można się spodziewać że zapieką się pierścienie, branie oleju to norma w tym silniku. Jeśli ktoś chce kupić 323F-kę to niech bierze 1.8 lub droższy w eksploatacji, ale mający najlepsze osiągi 2.0 V6.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko wchodzi bardzo dobrze. Nieraz nie chce wejść wsteczny ale to norma w Japończykach. Raz miałem tylko problem z gumowymi tulejkami na końcu drążka (spód auta), ale wystarczyło nasmarować i chodzi idealnie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie wiadomo jak to w Polsce, wcześniej czy później padnie to czy tamto. Najczęściej padają łączniki stabilizatorów oraz końcówki drążków kierowniczych. Nierówności jak na auto z wyglądem sportowym tłumi dobrze.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność dobra, jedynie do tyłu jest tragicznie i często lepiej korzystać z lusterek bocznych niż patrzeć do tyłu.
3,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i ładnie wykonane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie można narzekać. Silnik nagrzewa się ok 5 minut więc po tym czasie jest już ciepło :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na nogi z przodu i z tyłu dużo miejsca, gorzej dla pasażerów którzy są wysocy i siedzą z tyłu, dach tam jest dość nisko.
3,0
Wyciszenie
Silnik do najcichszych nie należy, ogólnie lepiej sobie puścić muzykę niż jechać i słuchać tego warkotu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie na poziomie 10 litrów w mieście. Części średnio droższe o 50% - 80% od najtańszych marek (ford itp.).
4,0
Stosunek jakość/cena
97 jeszcze jest w cenie ale 94, 95 to można już naprawdę tanio kupić, lepsze to niż golf. Choć teraz i tak już jest tyle 323F-ek że aż się rzygać chce, jak kupowałem auto (2007) to nie było tyle eFek na drogach.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz na jakiś czas pada klakson, pali się kontrolka od poduszek, szyby rysują się ponieważ uszczelki są już za twarde a wymienić nie można. Często trzeba wymieniać uszczelkę koło aparatu zapłonowego.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna poważna usterka to silnik, kopci po zapaleniu gdy już postoi kilka godzin (zapieczone pierścienie). Koszt naprawy na dobrych zamiennikach to ok 1500zł (naprawa i części).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 88KM 65kW
[l/100km]