Silnik
: bierze olej, wyje na potęgę, kopci z rana
2,0
Całokształt
Mogłem chyba trafić lepiej. Nie było miesiąca żebym nie stał w warsztacie...
Wrażenia
2,0
Silnik
Czasami zamula, czasami wyrywa jak rakieta - w zależności od tego ile oleju się opiła. Przeważnie jest źle.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo elastyczna, intuicyjne przełączanie biegów, wygodnie ustyuowana.
4,0
Układ jezdny
Samochód dość płynnie jedzie, zresztą wszystko zależy od drogi, a te są u nas wiadomo jakie...
Komfort
3,0
Widoczność
Wiadomo, jak to w niskich samochodach, czasami jadący z naprzeciwka świecą po oczach ale idzie się przyzwyczaić. Do przedniej szyby mam takie jedno zastrzeżenie, że przy spryskiwaniu często po bokach zostaje maź ze spryskiwacza i tworzą się brzydkie zacieki.
3,0
Ergonomia
Jak na auto ponad 10-letnie nie jest źle, jedyną przeszkadzajka są wiecznie trzaskające plastiki w drzwiach. Fotele i obsługa przycisków w normie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Póki chłodnica działała dobrze wszystko było okej a nawet lepiej - szybko się nagrzewa, tak samo szybko chłodzi. Ogólnie jestem z tego elementu zadowolony.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wiozłem już kilkanaście osób tym autem i jedyne na co się skarżyli to niski próg, trzeba się nieźle schylić żeby wysiąść z tego samochodu. Nie polecam zwłaszcza starszym osobom z chorobami nóg itp.
1,0
Wyciszenie
Oj potrafi zawyć Mazda, prędkość 130 km/h nie przekraczam bo mi bębenki chyba by poszły. Nie iwem jak jest u innych, ja mam zniszczony silnik po prostu i może stąd ten wyjec...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O dziwo, mimo zniszczonego silnika, benzyna idzie dość mało - ok. litrów przy jeździe mieszanej. Na tyle liczyłem i się nie przeliczyłem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie miałem innego samochodu w tym przedziale cenowym, nie jestem w stanie ocenić.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik cały do wymiany - bierze olej, kopci z rana - to ponoć standardowa usterka w mdoelu Z5, którego jest u nas najwięcej (bo najwięcej się go sprowadza). Jeśli się zastanawiacie to lepiej wziąć model BA albo z innym silnikiem niż 1.6, dobrze wam radzę... Chyba, że chcecie szukać nowego silnika albo remontować aktualny (tylkoe na oryginałach!) - koszt odpowiednio 1,5-2 tys. + robocizna albo 2,5 - 4 tys.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 88KM 65kW
[l/100km]