Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 V C

andi, 18 lat temu
Silnik 1.5 i 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 115 tys. km
Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Rewelacja.Auto ma 11 lat i wszystko działa.Każdy przełącznik, każda pierdółka są sprawne.Wymieniłem po zakupie płyny, paski, filtry itd.Zrobiłem 20 tys. km i nic się nie chce zepsuć(odpukać).W największe mrozy stała pod chmurką i odpalała za pierwszym razem.Japończycy potrafią zrobić dobry samochód. Tę Mazdę zostawię sobie do momentu, aż się rozpadnie. Teraz wiem, co znaczy niezawodny samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy b. dobra. Liczyłem na trochę większą dynamikę (w stosunku do civica, którym miałem okazję jeździć wcześniej wypada gorzej), ale nie jest źle- trzeba kręcić powyżej 3000 obr/min.
5,0
Skrzynia biegów
B. dobra.Biegi wchodzą idealnie. Sporadycznie wsteczny trzeba powtórzyć.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjnie trzyma się drogi. Zawieszenie trochę sztywne i nie każdemu przypadnie do gustu-te polskie dziurawe drogi.Ale za to jazda w zakrętach sprawia trochę frajdy.Przekonałem się o tym, gdy (przez moją nieuwagę)wszedłem w zakręt na estakadzie, przed którym było ograniczenie do 50 km/h z prędkością 110 i było o.k.Wyszedłem z tego bez problemu, chociaż trochę musiałem się sprężyć.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu rewelacja. Gorzej do tyłu. Trzeba trochę wprawy przy parkowaniu tyłem.Ale ćwiczenie czyni mistrza.Trzeba przyznać, że 323 C widocznośći do tyłu nie ma dobrej- w końcu to coupe(to samo jest z 323F.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Wsiadając po raz pierwszy do tego auta nie trzeba "szukać "różnych przycisków ; intuycyjnie odnajduje się wszystko, co potrzebne.Można przyczepić się tylko do regulacji za pomocą suwaków- ale to nie wpływa na ergonomię.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W deszczowe dni trzeba dmuchawę przełączyć co najmniej na średni poziom, parują szyby boczne.Ale tak chyba jest we wszystkich samochodach bez klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca wystarczająco.Można powiedzieć, że dużo. Z tyłu nie sprawdzałem ale pasażerowie nie narzekają.
4,0
Wyciszenie
Lubię ten pomruk silnika. Przy prędkości powyżej 150km/h robi się trochę głośno.Ale to nie Mercedes 600.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście spala ok. 8 litrów/100 km.W trasie przy prędkości 90- 100 km/h ok. 6,5 litra. Nie najgorzej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena, za którą kupiłem Mazdę była śmieszna (niska). Z wszystkimi opłatami i wkładem w wymianę materiałów wyszła 9000 PLN.Za te pieniądze mam auto, które nie zawiodło mnie do tej pory- oby tak dalej. 323 C (meksykańska czerwień)jest samochodem, który daje dużo zadowolenia z jazdy i na dodatek przyciąga wzrok ładnych dziewczyn.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje.Jedyną usterką przez rok jazdy była spalona żarówka od świateł mijania.Koszt naprawy 5 PLN.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie zepsuło(oprócz żarówki). Nie wiem co to są naprawy samochodu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 323 V C