Ogólnie dobrze ale... po sprowadzeniu i wymianie oleju zaczął się problem. Brał olej (nawet do 1l/100km) urok silnika 1,5 16V Z5. Po dłuższym postoju min. 8 godzin przy odpalaniu puszczał chmurkę niebieskawą. Powód: zapieczone pierścienie tłokowe oraz zużyte uszczelniacze (usterka powiązana). Na forum Mazdy opisany dość obszernie problem silnika Z5. Myślałem, że mnie to ominie ale niestety...Na szczęście po wymianie w.w. części bez zarzutu. Przebieg 175tys przy zakupie 2 właścicieli w Niemczech, kompletna dokumentacja (książka serwisowa), wnętrze nie zniszczone co potwierdziło przebieg. Auto podatne na rdzę...
Wrażenia
4,0
Silnik
Dałbym 5 gdyby nie problem z olejem!!! Kultura pracy, elastyczność oraz przyspieszenie super.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, nic nie zgrzyta nie \"haczy\"
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, zimą na nieodśnieżonych drogach jedzie jak pług ;)
Komfort
4,0
Widoczność
No niestety coś za coś, widoczność do tyłu ograniczona ale w tym cały urok tego auta.
4,0
Ergonomia
Nie ma tragedii :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla mnie 4-ka, troszkę za bardzo parują szyby. Po uruchomieniu klimy problem znika. Niestety padła nagle sprężarka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK,a z tyłu wbrew pozorom jest całkiem nieźle.
4,0
Wyciszenie
Silnik wyciszony super, natomiast odgłosy nawierzchni troszkę za głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wolno nie da się nim jeździć. Ale powiem tak z klimą przy trasie mieszanej (droga powiatowa 140-150km/h) 70% a reszta miasto 30% z klimą latem poniżej 8l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za drobiazg uważam awarię sprężarki od klimy (prawdopodobnie zaniedbanie wcześniejszego właściciela).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik: pierścienie tłokowe, uszczelniacze. Opisany problem w całokształcie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 88KM 65kW
[l/100km]