Bardzo fajny samochód - oryginalny wygląd, dynamiczny silnik, duża radość z jazdy i przede wszystkim ponadprzeciętna niezawodność.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest bardzo żwawy i daje dużo frajdy. Dynamika i elastyczność są na bardzo przyzwoitym poziomie i pozwalają na jazdę bez kompleksów :) W zimie pali bez żadnych problemów, nawet po tygodniu stania na ostrych mrozach.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą ładnie, ale zdarzają się problemy z wrzuceniem wstecznego - to chyba standard w tym samochodzie :) Trzeba się też przyzwyczaić do jazdy przy bardzo małych prędkościach - na dwójce bardzo niechętnie się rozpędza, reszta biegów zestrojona idealnie.
4,0
Układ jezdny
Samochód bardzo fajnie się prowadzi, na zakrętach można w ogóle nie zdejmować nogi z gazu. Troszkę trzęsie na większych nierównościach, ale dla mnie to żadna wada. W zimie nieco stwardniał jeden z tylnych amortyzatorów, ale po rozruszaniu go na trasie jego praca wróciła do normy.
Komfort
4,0
Widoczność
Z widocznością do tyłu nie mam żadnych problemów (przy cofaniu korzystam praktycznie tylko z lusterek). Przy ocenie odległości przed samochodem bardzo pomagają podniesione reflektory, bo przód jest dosyć niski.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie silnik szybciutko przekazuje ciepło do wnętrza, można spokojnie jeździć bez kurtki. Szyby parują jedynie przy zamkniętym obiegu, ale tej funkcji w zasadzie bardzo rzadko się używa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za kierownicą siedzi się nisko, dzięki czemu można się bardzo wygodnie usadowić :) Nieco gorzej jest z tyłu - trochę za mało miejsca na kolana, ale w końcu to nie limuzyna :)
4,0
Wyciszenie
Silnik po przekroczeniu 2500-3000 obrotów zaczyna być wyraźnie słyszalny, ale jak dla mnie jest to zaletą :) Głośno w samochodzie zaczyna się robić przy jeździe powyżej 120-130 km/h, ale wystarczy podgłośnić radio i po sprawie :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na zużycie paliwa w ogóle nie narzekam. Przy jeździe na LPG koszty są zadowalające. Ceny części wcale nie są tak duże jak twierdzą co niektórzy. Na przykład za rozrząd (pasek + rolka napinająca) zapłaciłem mniej niż mój ojciec do dużo częściej spotykanego na polskich drogach Renault 19.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za tą cenę (z wszystkimi opłatami wyniósł mnie jakieś 6500zł) naprawdę super samochód. Przy zakupie trzeba tylko dokładnie sprawdzić czy samochód był należycie traktowany. Jeśli jest zadbany - można brać w ciemno :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Naprawdę drobne rzeczy - szyby dało się otwierać tylko przełącznikiem kierowcy, ale po rozebraniu go i podczepieniu kabelka od masy (ktoś widocznie kiedyś tam grzebał i zapomniał go podłączyć) wszystko wróciło do normy. Poza tym centralny zamek otwiera tylko drzwi kierowcy (na szczęście przy zamykaniu działa już na wszystkie drzwi). Nie działa też tylny spryskiwacz - skorodował silniczek, ale to chyba przez to że samochód ma po jakiejś stłuczce trochę niedbale zrobiony tył i dlatego do silniczka mogła dostawać się wilgoć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy wymianie świec nie dało się wykręcić tej w 3 cylindrze - zapiekła się w gnieździe, ale to wynika tylko i wyłącznie (podobnie jak w przypadku drobiazgów) z niedbałości któregoś z poprzednich właścicieli. W warsztacie zrobili mi to za 80zł. Ktoś też nie dbał o chłodnicę (była klejona, a poza tym w przewodach było pełno szlamu) i teraz troszkę gubi płyn.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V GT 128KM 94kW
[l/100km]