W tym samochodzie nie mozna sie nie zakochac...któż nie pamieta poczatku lat 90 kiedy na parkietach krolowala "Lambada" i Sabrina...a Boys boys boys are lookin for...new Mazda, ktora mrugała do wszystkich zalotnie "oczami" zadziornej japonki :) To chyba symbol tej marki...w kazdym razie godny polecenia. Jedynymi, którzy jej nie lubią są mechanicy...nie da im zarobić na sobie :) Kazdy inny pokocha od pierwszego jej "spojrzenia":)
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichutko i jakże żwawo...choć dopiero od 3000 rpm/min zaczynają budzić sie do zycia 103 kucyki pod maską (maks. moment 153 Nm przy 4000 rpm/min...wtedy juz jest naprawde fajnie:) )...uroki 16 zaworowca.
Nawet przy wyzszych predkosciach obrotowych silnik nie stara sie warczeniem przypomniec o swoim istnieniu. :)
4,0
Skrzynia biegów
Gdyby nie ten wsteczny - czesto ciezko wchodzi...reszta po 13 latach jak z fabryki.
Idealnie zestrojna, zadnych luzow ani drgan na lewarku...tylko ten wsteczny bruzdzi :(
4,0
Układ jezdny
Dosc sztywno, ale nie za sztywno, rzekłbym idealny kompromis na nasze drogi.
Prosta i trawała konstrukcja zapobiega wychylaniu na zakretach, wprost sunie przyklejona do podloza...delikatna tendencja do podsterownosci.
Gdyby nie te hamulce...a raczej ich brak:(
Komfort
5,0
Widoczność
Zalezy co chcemy zobaczyc...przedni slupek troszke przeszkadza, ale to norma w autach z tych lat. Duza tylnia szyba, spore lusterka boczne...ale bez podniesionych swiatel. przodu nie widac:)
5,0
Ergonomia
Tu sie japonczycy popisali...wszystko doslownie wszystko na swoim miejscu i pod reka, obsluga intuicyjna.
Do tego mnostwo swiatelek, schowkow, gadzetów...tylko czemu w tym wszystkim zabraklo miejsca na "kontrolke zapalonych swiatel mijania"?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raczej o upal to w zime trudno, ale nagrzewa sie szybko (bez wynalazków z zakrywaniem chlodnicy na zime, termostat dziala naprawde :D)...a dodatkowa wentylacje zapewniaja kiepskie uszczelki w drzwiach. :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca starczy dla kazdego...jesli juz uda mu sie wsiasc, bo przez tylne drzwi dla wysokich osob do latwych to nie nalezy...za to w srodku pelen komfort - rozkladany podlokietnik z tylu w standardzie:)
4,0
Wyciszenie
Silnika nie slychac...ciekawe tylko czy dlatego, ze tak dobrze wyciszony czy ze zagłuszaja go odgłosy swiszczacego powietrza przez uszczelki w drzwiach?
Poza tym...jak makiem zasial:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jezdze na LPG, jak na tą pojemnosc radzi sobie calkiem niezle...w trasie potrafi zejsc do 8 litrow.
5,0
Stosunek jakość/cena
"eFcie" mozemy miec w dobrym stanie juz za 6000...z tym wyposazeniem (moja wersja):
- wspomaganie kierownicy (seryjnie)
- ABS (seryjnie w 1.8 i 1.6 automat od 1992 r. rowniez tarcze z tylu)
- 4xel. szyby (opcja)
- el. szyberdach (opcja)
- centralny zamek (seryjnie)
rowniez dostepne:
- klimatyzacja
- el. lusterka
- podgrzewane przednie fotele
- spryskiwacz reflektorow
...no i te oczka :)
Upolowany dobrze wyposazony model potrafi sprawic wiele radosci za naprawde nieduze pieniadze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
13 latek stuknelo...jesli zadbana odplaca sie z nawiazką, cos tam zawsze wyjdzie, ale z racji wieku mozna wybaczyc :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mazda sie nie psuje...to ludzie psują Mazdy :)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 4WD 103KM 76kW
[l/100km]