Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 IV F

Max Galewski, 18 lat temu
Silnik 1.6 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 18 tys. km
Mazda 323 IV F 1.6 16V 88KM 65kW 1991-1994 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jestem pisarzem i krytykiem motoryzacyjnym. Obecnie,na codzien jezdze Saabem 9-3. Mazde kupilem po przeprowadzeniu testow, do ktorych w zasadzie sceptycznie podchodzilem. Kiedy Mala figlarna Mazda pokazala mi na co stac jej niewielki silnik, urzekla swoim uwodzicielskim wygladem... postanowilem sobia ja kupic. To auto w ktorym mozna sie zakochac, to auto z dusza, to cudna zabaweczka i ten power na III-ojce!!! Trzeba to przezyc!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Bomba! To w zasadzie automat. Na trasie nie potrzeba redukowac. Na V Mazda spokojnie schodzi do 60km/h i dobrze reaguje na gaz, latwo lapiac 120km/h. Nie mialem elastyczniejszego silnika ( mialem juz kilka aut). Wyprzedzanie? Z poczatku myslalem ze silnik to mol. Ale przy wyprzedzaniu redukowalem na IV. Blad, Redukujcie na IIIbieg. Wtedy ogarnia czlowieka nieopisane zdumienie! Mazda Rwie do przodu a silnik spokojnie kreci sie do 4500obr/min!!!!!
5,0
Skrzynia biegów
Czasem pojawia sie problem z wrzuceniem wstecznego ale nie jest to uciazliwe. Dobrze spasowana, namawia do agresywnej jazdy.
4,0
Układ jezdny
Jak na autko o aspiracjach sportowych, niezle. Pewnie sie prowadzi, dobrze trzyma sie na zakretach, przewidywalne. Troche twarde, ale przeciez to maly //sportowiec// :)
Komfort
4,0
Widoczność
Przod, cudo, tyl, gorzej. Zwlaszcza w ostatnich modelach, z roku 94, //uzbrojonych// w badz co badz spory spoiler.
4,0
Ergonomia
Coz, wnetrze troche nudne i to jego jedyna wada, nie mniej wszystko jest pod reka, jest tam gdzie spodziewamy sie ze powinno byc. Moj model ma zmieniona kolorystyke licznikow na blekitny co niewatpliwie poprawia wizerunek deski. Nie mniej sama ergonomia, dobrze
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu ponarzekam. W zimie (moim zdaniem) nawiew na szyby, zwlaszcza boczne zbyt malo wydajny. Troche uciazliwe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na mnie to malo nie mniej nie traktuje tego jako wady. Zeby zajac miejsce za kierownica musze sie wciskac niemalze jak do Lotusa! Moim zdaniem to glaszcze proznosc kierowcy:)
4,0
Wyciszenie
Zle nie jest!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bomba! Trasa Poznan - Warszawa i Warszawa - Pozna za 180zl? Przy spokojnej jezdzie i rzadkim machaniu drazkiem zmiany biegow moja mazda spala 5.5l/100 !!!!! (niestety z powodu wady kregoslupa na dlozsze trasy korzystam z drugiego auta)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielkie pieniadze mozna dostac autko o cholernie cudownych aspiracjach! Ta zabaweczka zaspokoi kazdego kto choc w odrobinie chce poczuc sportowa frajde. Do tego ta legendarna japonska niezawodnosc i spalanie ktore nie bije po portfelu! Mazda 323 F jest tak atrakcyjnym autkiem ze wybaczyc jej mozna nudne, choc dobrze wykonane wnetrze! Gdybym znow mial 18-lat to bylby moj pierwszy samochod, zdecydowanie!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Japonska! rzadnych drobiazgow, co wiecej. Podczas ostatnich mrozow (-25 w nocy) moja //Magda// niestety zostala zmuszona stac przez 3 dni na dworze, nie ruszana. Na 4-ty dzien z samego rana zpalila na cykniecie! Nawet sie nie zawachala!!!!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ZERO!!!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 IV F