Karoseria
: Jedyne auto na osiedlu, na którym nie ma grama rdzy to moja Mazda. Ocynk w tym aucie jest tak dobry, że nawet po zdarciu lakieru do gołej blachy i tak nie zardzewieje.
4,0
Całokształt
Chciałbym być tak zadowolony z każdego auta, jak z tej Mazdy. Nie zawiodła mnie nigdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na ponad 200.000 km przebiegu bez żadnego remontu, to silnik pracuje naprawdę dobrze. Przy zimnym silniku trochę skaczą obroty, ale odpala nawet po tygodniu stania przy 20 stopniowym mrozie. Oprócz tego silnik ma zaskakująco dożu mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo elastyczna, biegi wchodzą precyzyjnie. W wielu autach, które miałem zdarzał się problem z wrzuceniem wstecznego - w tym aucie tego nie doświadczyłem. Jedynie przy trochę szybszej zmianie biegów czasami zazgrzyta \"trójka\".
5,0
Układ jezdny
Auto trzyma się drogi rewelacyjnie. Pokonywanie zakrętów z prędkością ogólnie uznawaną za niemądrą to dla tego samochodu pestka. Zawieszenie nieco twarde, ale do samochodu z takim charakterem dopasowane idealnie. Gdy kupiłem to auto zawieszenie było jak nowe, zrobiłem ponad 50.000 po naszych polskich, dziurawych drogach bez żadnej naprawy, a zawieszenie jest dalej jak nowe. Podobnie jest z układem hamulcowym i kierowniczym. Wszystko działa precyzyjnie, hamulce bardzo ostre, wspomaganie kierownicy bez żadnego zarzutu. Podsumowywując prowadzi się świetnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki widoczność wystarczająco dobra, nawet pomimo długiej maski. W lusterkach podczas jazdy, jak i przy cofaniu widać wszystko. Trochę gorzej wygląda sprawa z widokiem przez tylną szybę - siedzi się nisko, a tył jest wysoki, do tego fabryczny spojler na klapie zabiera kolejne kilka centymetrów widoczności.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki. Co prawda wyposażenie jest chyba najbiedniejsze z możliwych, ale wszystkie zamontowane urządzenia są w ubsłudze intuicyjnie proste. Duży schowek, do tego kilka mniejszych - nic więcej mi nie trzeba. Jedynie jest nieco utrudniony dostęp do bagażnika, przez klapę, która otwiera sę bez blendy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato wystarczy obrócić korbkę od szyb i jakoś da się wytrzymać. W zimę grzeje tak jak powinien. Nagrzewa się tak szybko, że nie muszę skrobać szyb, bo kilku minutach same odmarzają.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zacznę od wady (jedynej) - siedzi się praktycznie na podłodze, a przez niskie zawieszenie czasem nawet wydaje się, że siedzi się na asfalcie. Po za tym wygodnie. Sporo miejsca z przodu i z tyłu. W 4 osoby podróżuje sie komfortowo, w 5 też jakoś się da jeździć. W porównaniu z innymi samochodami, którymi jeździłem pozycja za kierownicą jest mocno leżąca.
3,0
Wyciszenie
To nie jest nowe auto, żebym nie słyszał silnika. Nie ma przesady - można cicho i spokojnie porozmawiać. Przy wkręcaniu na wyższe obroty wydech przyjemnie mruczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa średnie, chociaż jak na auto o takich osiągach to nawet niewielkie. Napraw nie dokonywałem - po prostu to auto się nie psuje i już. Wymiana części eksploatacyjnych trochę droższa od przeciętnej, jak przystało na japończyka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Co prawda auto ma skończone 18 lat i 200.000 przebiegu, ale w tej kategorii cenowej nie znam innego tak niezawodnego auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Piszczące przy hamowaniu hamulce, zapchana nagrzewnica przez złe zmieszanie płynów, przerdzewiały wydech, rozładowany akumulator - to nie są usterki, to jest zwykła eksploatacja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To auto się nie psuje. Zawsze dojechałem wszędzie gdzie chciałem, bez najmniejszych przeszkód. Co do poważnych napraw, to niewiem co to jest mechanik.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 88KM 65kW
[l/100km]