Mimo wymienionych usterek uważam autko za całkiem udane. Świetny silnik nie do zdarcia. Ze skrzynią biegów też miło się współpracuje. Nie można nie wspomnieć o linii nadwozia. Jak na temte lata - pociągająca, przykuwająca oko. Tylko przy podniesionych klapach reflektorów trzeba się liczyć z wyższym współczynnikiem oporu powietrza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie do zdarcia. Kultura pracy - na przyzwoitym poziomie. Elastyczność - przy umiejętnym operowaniem pedałem przyspieszenia jednostka ta miło potrafi zaskoczyć, wbrew powszechnym opiniom, jakoby miała być \"krową\". Warto pamietać o obrotach, przy których moment ma najwyższą wartość. Co by nie pisały instrukcje, trzeba je samemu \"wyczuć\". W mojej Maździe - 2500 rpm.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem faktycznie \"haczy\", jak stwierdził mój poprzednik w jednym z komentarzy. Jednak przy delikatnej, ale zdecydowanej zmianie, biegi wchodzą płynnie. Wrzucanie jedynki i wstecznego TYLKO wtedy, gdy wóz stoi! Ewidentnie brakuje szóstki! Szkoda.
5,0
Układ jezdny
Nigdy mnie nie zawiódł. Nawet w kilku niebezpiecznych sytuacjach zachował się rewelacyjnie. Zawieszenie wielowahaczowe robi swoje. Można mu zaufać w 100% pod warunkiem właściwej dbałości o nie.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność oceniam jako niedopracowaną. Przeszkadzają słupki A i C - zwłaszcza szeroki C utrudnia manewry podczas jazdy na wstecznym. A przednie słupki ograniczają pole widzenia przy wyjeżdżaniu z podporządkowanej. Trzeba się czasem ruszyć z fotela. Ale ogólnie nie jest źle.
4,0
Ergonomia
Wygodne fotele. Podczas podróży z Krakowa do Warszawy powodem postoju nie były bóle pleców. Słabe trzymanie boczne. Kierownica regulowana tylko w jednej płaszczyźnie, ale ustawna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Problemy z parowaniem szyby przedniej, mimo włączonego nadmuchu, ustawionego w pozycji \"defroster\". Przy zbyt silnych mrozach nie obejdzie się bez popularnego zasłonięcia chłodnicy, gdyż układ się nie dogrzewa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca ilość miejsca na nogi zarówno z przodu, jak i z tyłu. Problemy mogą mieć jedynie bardzo wysokie osoby przyzwyczajone do wyższych aut - przy wysiadaniu z przodu uważać na bark!
3,0
Wyciszenie
Najsłabszy punkt moim zdaniem. Przy obrotach powyżej 3000 rpm jest już naprawdę głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy lekkiej nodze nie ma apetytu na paliwo. Na długiej trasie (350 km) zeszłam do spalania 5,8 l/100 km na zróżnicowanej nawierzchni. W mieście: 6,4 latem i 7,5 zimą.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że za te pieniądze (8000 zł), które wydałam, nabyłam bardzo udany egzemplarz. Pomimo tej nieszczęśnej korozji wlewu i mocowania amorów - co podobno się nie zdarza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przednie reflektory lubią \"gubić masę\". Bolesna dla kieszeni była wymiana wlewu paliwa (1100 zł z robocizną). Część ta jest dostępna tylko w formie oryginału i wartą takową nabyć, a nie spawać u jakiegość \"Cześka\". Jednak wlew prawie w ogóle nie koroduje. Ja miałam pecha ;) Ostatnia uciążliwa sprawa to korozja mocowania tylnych amorów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 88KM 65kW
[l/100km]