Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 IV F

Pablo, 16 lat temu
Silnik 1.6 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 262 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mazda 323 IV F 1.6 16V 88KM 65kW 1991-1994 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niby tylko 88KM, ale auto wyrywa do przodu jak źrebak na polanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Auto jest już wiekowe i niestety rdza żre cienką blachę z każdej strony.
Inne : Szyby obficie parują podczas parnej pogody bądź dużych ulew. Zima to najgorszy okres.
Zawieszenie : Stosunkowo delikatne, sworznie wahacza mają tendencję do szybkiego wybijania.
5,0
Całokształt
Bardzo udane auto. Silnik 1.6 88KM pozwala zawstydzić spod świateł niejednego posiadacza dużo nowszego i mocniejszego samochodu. Dodatkowo charakterystyczne podnoszone przednie światła dodają Mazdzie uroku i charakteru. Ponadto praktyczne 5-drzwiowe nadwozie i spory bagażnik pozwalają bez problemu wybrać się w dłuższą podróż, zwłaszcza że spalanie w trasie nie przekracza z reguły 7 litrów, nawet przy maksymalnym obciążeniu. Przy kupnie warto patrzeć na egzemplarze najlepiej utrzymane i nie zrażać się wysokimi przebiegami, bo jeśli blacha jest w dobrym stanie to na pewno Mazda pojeździ jeszcze długo. Jest to na pewno auto dla kogoś kto stawia na charakter i chce się wyróżnić z tłumu szarych i smutnych polówek czy punciaków. Zdecydowanie polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo 88KM zapewnia duża dynamikę, zwłaszcza gdy jeździmy odciążeni. Z kompletem pasażerów jest już gorzej, ale wciąż bardzo przyzwoicie. Kultura pracy na dobrym poziomie, elastyczność niezła. Zakres 2500-3000 obr/min wystarcza do dynamicznej jazdy w mieście, jeśli chcemy poszaleć bądź wyprzedzamy trzeba "pokręcić" powyżej 4000.
5,0
Skrzynia biegów
Duża precyzja wybierania biegów, niezbyt długi skok lewarka i wygoda operowania nim. "Haczący" wsteczny, ale można się przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się nawierzchni, zwłaszcza na szerszych niż seryjnie oponach (w lecie jeżdżę na 15 calowych felgach i oopnach 195/50). Niski środek ciężkości ośmiela do wchodzenia w łuki na sporych prędkościach ;) Podsterowność tylko, gdy kierowca sporo przesadza :)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra z każdej strony, z powodu stosunkowo dużej powierzchni szyb i cienkich słupków bocznych. Wyczucie przodu ułatwiają podniesione lampy.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutów, wszystkie przełączniki intuicyjne i solidne. Kierownica dość duża, ale nie wyślizguje się z rok, kolumna kierownicy jest regulowana góra-dół, lecz zakres jest dla mnie za mały (197cm) i kółko troszkę leży na kolanach ;)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew ma wystarczające opcje regulacji, chociaż nie zawsze radzi sobie całkowicie z parowaniem szyb (może to już bolączka wieku auta i nieszczelności, nie wiem). Ogrzewanie jest raczej słabym punktem tego modelu, przy mrozach ok -15 wręcz niewystarczające, więc jeśli ktoś lubi saunę w aucie niech lepiej szuka innego samochodu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto kompaktowe to miejsca jest sporo. Z tyłu dla porównania pasażerowie mają więcej przestrzeni niż w Golfie IV kombi! Najbardziej komfortowo jedzie się w 4 osoby, ale w 5 też da radę jeśli pasażerowie nie są rośli. Fotele przednie można regulować w przód/tył oraz przechylać oparcia praktycznie do pozycji leżącej (przydatne podczas drzemki na parkingu ;)
2,0
Wyciszenie
Auto ma cienką blachę i słabe wytłumienie, stąd do środka wpada mnóstwo dźwięków. Powyżej 120km/h robi się nieprzyjemnie, dlatego dłuższa jazda z prędkościami autostradowymi męczy. O słuchaniu muzyki czy rozmowach bez podnoszenia głosu można zapomnieć, przez hałasy silnika, opon i powietrza przebije się tylko heavy-metal :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie pali mało w cyklu miejskim - w dużym mieście (Wrocław) w korkach ok 10 l., przy spokojnej jeździe bez korków da się zejść do 8.5, ale średnie spalanie to wypadkowa tych dwóch wartości. Spalanie w trasie to ok. 6.5-7 l , w zależności od stylu jazdy i obciążenia. Jazda ekspresówką 120km/h to spalanie ok. 7,5 l, a autostradą ok. 8 l. Ceny części na średnim poziomie, jest duża dostępność tanich zamienników niezłej jakości. Ze względu na wiek auta coraz trudniej o elementy karoserii. Podsumowując, spalanie duże, naprawy tanie, więc ogólnie przeciętnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kiedy kupowałem auto w 2008 roku, już wtedy było tanie w zakupie, za te pieniądze nie było konkurentów w kategorii "niebanalny wóz". Jak się też okazało auto jest więcej niż solidne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mojej kadencji praktycznie bez usterek, czasem szyberdach się nie domyka, nie działa regulacja świateł, ale w niczym to na co dzień nie przeszkadza.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 220 tys. km przebiegu robiony był remont silnika.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 IV F