Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 IV BG

Mansun, 18 lat temu
Silnik 1.7 D 56KM 41kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 0 tys. km
Mazda 323 IV BG 1.7 D 56KM 41kW 1989-1994 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Swój samochód kupiłem za marne grosze od starszej osoby, która kupiła go w salonie w Polsce w 1991 roku. Od tamtej pory nic własciciel przy nim nie robił z napraw, tylko regularnie wymieniał olej (co 5000 km) i to co trzeba z rzeczy eksploatacyjnych. Jeździł tylko do kościoła i na działkę. Dlatego zdecydowałem się na jego zakup - dlatego że to Mazda, dlatego że miał jak na diesla śmieszny przebieg i dlatego że jest ekonomiczny. Myśle ze jeszcze pojeżdzi kilkakascie lat, bez napraw i usterek kiedy już inne samochody o wiele młodsze będą zmieniane jak skarpetki przez włascieli z powodu zbytnich napraw i wysokich kosztów eksploatacji! Polecam samochody japońskie z tamtych lat czyli Mazdę, Toyotę i Nissana - samochody te projektowali inżynierowie a nie księgowi, stąd ich solidne wykończenie, bezpieczeństwo i udane ekonomiczne i trwałe, praktycznie bezobsługowe silniki!!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
W porównaniu z moim poprzednim samochodem - VW Golfem 1,9 GTD 1994 rok, to kultura pracy tego silnika diesla w Mazdzie 323 jest bez porównania lepsza! Silniczek pracuje cicho tak jak u mojego kolegi silnik benzynowy w jego Toyocie Corolla. Praktycznie wszystko jest wytłumione, praca równa, silnik zapala na styk, nawet się zdziwiłem ze nie ma czegoś takiego jak ssanie! Zapala od razu!!! Japońskie samochody są o wiele lepsze od niemieckih, już nigdy zadnego niemca.
5,0
Skrzynia biegów
Trochę bardziej trzeba włożyc siły ale wchodzi i pracuje bez najmnieszych problemów. Znowu odniesienie do VW Golfa gdzie wchodziły biegi luźniej ale były problemy z ich wypadaniem.
5,0
Układ jezdny
Nic dodac nic ując - zadnych stuków, luzów, uderzeń z niewiadomego źródła. Chociaż jedyny mankament że samochód nie ma wspomagania kierownicy. Jednak jedzie i trzyma się drogi idealnie!!!
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra na wszystkie strony.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze choc dla mnie troche za nisko radio, prawie nad podłogą :-) Reszta idealnie wszystkie przyciski w miejscach do którcyh można swobodnie dostac. Siedzenia również bardzo dobre wyprofilowane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dużo róznych opcji wentylacji i ogrzewania, prosty opis, mozna swobodnie wybierac wzrokowo ustawienie przełazników, zupełnie inaczej niż w Golfie III z którego nie byłem zadowolony.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam ponad 2,00 m wzrostu a siedze sobie wygodnie choc wtedy dla pasazera za moimi plecami jest troszke mało miejsca. jednak częsciej jeżdzę sam lub z jednym pasazerem. Bagaznik super pojemny wchodza swobodnie 4 koła zimowe na felgach a w Golfie III wchodziły 2-3 koła i był problem zeby dobrze zamknąc bagaznik.
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla wyciszenie super!!! Nic nie slychac. W Golfie III 1,9 GTD slyszalem jak silnik klekotał bez porówania Mazda zrobiła to lepiej!!!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,5-5 l. trasa, nigdy więcej niż 6 l. miasto (Warszawa i dużo korków)
5,0
Stosunek jakość/cena
SUPER MAZDA 323 BG 1,9D ZA MAŁE PIENIĄDZE!!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód długoletni jeśli dbamy i wymieniamy olej. Poza tym leję olej i jeżdzę od 6 lat bezawaryjnie. Super!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie było żadnych! Pod tym względem samochód dopracowany pod każdym względem.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mazda 323 IV

Liczba wpisów: 18

Mazda 323 IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mazda 323 IV BG