Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 IV BG

Mansun, 18 lat temu
Silnik 1.7 D 56KM 41kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 0 tys. km
Mazda 323 IV BG 1.7 D 56KM 41kW 1989-1994 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Swój samochód kupiłem za marne grosze od starszej osoby, która kupiła go w salonie w Polsce w 1991 roku. Od tamtej pory nic własciciel przy nim nie robił z napraw, tylko regularnie wymieniał olej (co 5000 km) i to co trzeba z rzeczy eksploatacyjnych. Jeździł tylko do kościoła i na działkę. Dlatego zdecydowałem się na jego zakup - dlatego że to Mazda, dlatego że miał jak na diesla śmieszny przebieg i dlatego że jest ekonomiczny. Myśle ze jeszcze pojeżdzi kilkakascie lat, bez napraw i usterek kiedy już inne samochody o wiele młodsze będą zmieniane jak skarpetki przez włascieli z powodu zbytnich napraw i wysokich kosztów eksploatacji! Polecam samochody japońskie z tamtych lat czyli Mazdę, Toyotę i Nissana - samochody te projektowali inżynierowie a nie księgowi, stąd ich solidne wykończenie, bezpieczeństwo i udane ekonomiczne i trwałe, praktycznie bezobsługowe silniki!!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
W porównaniu z moim poprzednim samochodem - VW Golfem 1,9 GTD 1994 rok, to kultura pracy tego silnika diesla w Mazdzie 323 jest bez porównania lepsza! Silniczek pracuje cicho tak jak u mojego kolegi silnik benzynowy w jego Toyocie Corolla. Praktycznie wszystko jest wytłumione, praca równa, silnik zapala na styk, nawet się zdziwiłem ze nie ma czegoś takiego jak ssanie! Zapala od razu!!! Japońskie samochody są o wiele lepsze od niemieckih, już nigdy zadnego niemca.
5,0
Skrzynia biegów
Trochę bardziej trzeba włożyc siły ale wchodzi i pracuje bez najmnieszych problemów. Znowu odniesienie do VW Golfa gdzie wchodziły biegi luźniej ale były problemy z ich wypadaniem.
5,0
Układ jezdny
Nic dodac nic ując - zadnych stuków, luzów, uderzeń z niewiadomego źródła. Chociaż jedyny mankament że samochód nie ma wspomagania kierownicy. Jednak jedzie i trzyma się drogi idealnie!!!
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra na wszystkie strony.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze choc dla mnie troche za nisko radio, prawie nad podłogą :-) Reszta idealnie wszystkie przyciski w miejscach do którcyh można swobodnie dostac. Siedzenia również bardzo dobre wyprofilowane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dużo róznych opcji wentylacji i ogrzewania, prosty opis, mozna swobodnie wybierac wzrokowo ustawienie przełazników, zupełnie inaczej niż w Golfie III z którego nie byłem zadowolony.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam ponad 2,00 m wzrostu a siedze sobie wygodnie choc wtedy dla pasazera za moimi plecami jest troszke mało miejsca. jednak częsciej jeżdzę sam lub z jednym pasazerem. Bagaznik super pojemny wchodza swobodnie 4 koła zimowe na felgach a w Golfie III wchodziły 2-3 koła i był problem zeby dobrze zamknąc bagaznik.
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla wyciszenie super!!! Nic nie slychac. W Golfie III 1,9 GTD slyszalem jak silnik klekotał bez porówania Mazda zrobiła to lepiej!!!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,5-5 l. trasa, nigdy więcej niż 6 l. miasto (Warszawa i dużo korków)
5,0
Stosunek jakość/cena
SUPER MAZDA 323 BG 1,9D ZA MAŁE PIENIĄDZE!!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód długoletni jeśli dbamy i wymieniamy olej. Poza tym leję olej i jeżdzę od 6 lat bezawaryjnie. Super!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie było żadnych! Pod tym względem samochód dopracowany pod każdym względem.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 IV BG