Niezawodny muł do ciężkiej pracy. Wymieniamy mat. eksploatacyjne, lejemy ON i jedziemy. Rodzinny Sedan dla ludzi o spokojnym stylu jazdy. Czasami brakuje mocy przy wyprzedzaniu i przeszkadza hałas silnika, ale dość wysoki komfort zawieszenia, sprawne wspomaganie i inne detale przede wszystkim ekonomiczność rekompensują powyższe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pięknie zapala, gdy jest bardzo zimny (po nocy -15) pracuje na poczatku głosno ale po pewnym czasie powraca spokojny miarowy charakterystyczny dla diesla warkot. Po takich właśnie zimowych nocach często pali jako jedno z niewielu aut na parkingu. Silnik jest nieco mułowaty .. mocy nabiera dopiero przy 2,8 - 3,0k obr/min jednak nawet przy jeżdzeniu w górach po małej redukcji radzi sobie doskonale.
4,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą gładko jedynie mały problem odczułem z biegiem wstecznym
4,0
Układ jezdny
Jak na Polskie drogi auto sprawuje sie bardzo dobrze.. może troche za słabe spręzyny (2 juz złamałem na wybojach) ale gdy wszystko na czas sie wymienia jest ok.
Komfort
5,0
Widoczność
nie mam zastrzeżeń
4,0
Ergonomia
Wszystkie wskazniki na swoim miescu, trwałe ergonomiczne - zarówno dzwigienki el. podnoszenia szyb (przód i tył) jak i przyciski otwierania/uchylania szyberdachu czy też zmiany świateł itp. nie trzeba czekać aż swiece żarowe sie nagrzeją - pali jak benzynowiec. Fajnym udogodnieniem jest podświetlane gniazdo w stacyjce. Wadą jest nisko umieszczone radio, brak kontrolki rezerwy i zapalonych świateł.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
2 km i w aucie jest cieplutko, troche paruje tylna szyba ale pozostałe nawet przy pełnym ładunku chuchajacych twarzy w chłodne drzwi pozostaja suchutkie. Ciepło również mają pasażerowie na tylnych siedzeniach ponieważ na ich nogi jest doprowadzone specjalnymi dyszami ciepłe powietrze :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca ilość miejsca z przodu.. jeśli chodzi o tylne siedzenia mogło by tam być więcej przestrzeni.
3,0
Wyciszenie
Tu jest mały problem.. auto chodzi dość głośno... czasami można poczuć sie jak w busie gdy wskazówka prędkościomierza minie 100km/h, w moim egzemplarzu przenoszą się również drgania przy małych obrotach co nie jest najprzyjemniejsze. Ocena 3 a nie 2 ponieważ jest to diesel nie najnowszej generacji.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 6,2 trasa 5,4 w zimie nieco więcej jednak bardzo ekonomicznie nawet przy szybkiej jeździe.. jeśli o takiej w tym aucie można mówić (140 do 150 max). filtr oleju ok. 50 Filtr paliwa ok. 40 filtr powietrza 30 Końcówka zwr. 35 zł amortyzator 220 spręzyna 50 klocki 70 akumulator 300 :/ tłumniki (komplet - rzemiosło) - 330 tak wiec ceny umiarkowane a poza tym wymiany można dokonać samemu. Co do innych części nie miałem nieprzyjemności ich kupowania - auto bezawaryjne.
4,0
Stosunek jakość/cena
korzystny ze względu na małą awaryjność auta
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nigdy nie odmówiło posłuszeństwa (tzn raz padł akumulator) :P. Stan plastikowych klamek... lakieru mógłby być lepszy nawet przy tak intensywnym użytkowaniu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w moim egz. zauwazyłem pokryte korozją el. podwozia auto jest z austrii.. nie wiem jak tam jest z solą na droagach ale widać jej wpływ.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 D 56KM 41kW
[l/100km]