Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 IV BG

Artoos, 19 lat temu
Silnik 1.8 16V 103KM 76kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 201 tys. km
Mazda 323 IV BG 1.8 16V 103KM 76kW 1991-1994 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
chyba już nie będę miał lepszego samochodu, no chyba że Subaru. ASO omijać wielkim łukiem, drogie jak diabli a części można dostać w normalnych sklepach po normalnych cenach, amortyzatory tylko Kayaby, Monroe to szajs i szkoda na nie kasy, klocki dobrej firmy wytrzymają ze trzy lata rzemiosło około roku, pojawiają się burchelki na ramkach (ten model tak ma), polecam sedana, do całego tortu wisienka w postaci przyzwoitego bagażnika (na suba, gaz lub rodzinne bagaże). Zasilanie gazem nie szkodzi (przejechałem na LPG pomiędzy 130000 a 21000), więc śmiało zakładać. Kupiłem pięcio letni samochód, przejechałem 130000 i nie chce się go sprzedawać, bo przez ten czas nic w niego nie włożyłem!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealnym wydaje się być do tego modelu 1,8 16V SOHC, super elastyczny i wystarczająco mocny (katalogowo 8,9 do 100km/h!!!), różnice w zasilaniu (Pb/LPG) widać dopiero ponad 130 km/h. Nawet na benzynie przy pełnym obciążeniu powyżej tej prędkości spada drastycznie przyspieszenie.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem jest problem z wbiciem wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Co do niego mam mieszane uczucia. Po ptrzesiadce z niemieckich bolidów wydaje się naciągać jak jamnik (szczególnie dziwne uczucie daje przód), ale w sytuacjach krańcowych (120 km/h i nagle trzeba skręcić!!!) zachowuje się idealnie, nie ma problemu z wyprowadzeniem autka z poślizgu, no i znowu te masy, nie obciążony przy ok 120-140 km/h myszkuje po drodze.
Komfort
4,0
Widoczność
Kufra nie widać, jak w większości sedanów, trochę martwego pola.
4,0
Ergonomia
Może nawet jak na tamte lata to i doskonała, ale są małe braki (ogrzewanie przesuwne itp.)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dość długo nabiera temperaturę roboczą
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt, idealnie
5,0
Wyciszenie
Przy orginalnych tłumikach, super.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pojazd ekonomiczny. Przy LPG pali 9-10 litrów. Uwaga na "ciężką nogę", udało mi się spalić średnio 13 litrów / 100 km. (pełne przyspieszenia i praktycznie prędkości maksymalne (czyli licznikowo 190-200 km/h)
5,0
Stosunek jakość/cena
Starsze egzemplarze mają przyzwoite ceny, a co do trwałości i niezawodności nie ma co się martwić. Co do nowych...no cóż, prawie jak BMW "3"
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje się tylko centralny zamek (chyba we wszystkich) ale zazwyczaj przesmarowanie pomaga.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mazda się nie psuje. Podczas 130000 km wymieniłem pasek, amortyzatory i rozdzielacz (kosztował ze 100 zł.)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mazda 323 IV

Liczba wpisów: 18

Mazda 323 IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mazda 323 IV BG