Ricardo (Bytom). Tylko Mazda i jazda !!!,
19 lat temu
Silnik 1.6 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1994
Przebieg:
79 tys. km
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
No jak dla mnie, to miodzik. Dobry silnik, dynamiczny (z czasem chcę wrzucić jeszcze turbosprężarkę - takie moje małe marzenie). Duży, solidny, trwały. Mam 25lat, nie mam jeszcze dzieci i wolałem coś innego niż bordowy sedan, ale przekonałem się do niej. Naprawdę kawał dobrego wozu. No i japoński (w dodatku w pełni tam zrobiony - nie tak jak dziś (Chiny, Rosja, Polska!!). Więc mnie chyba przeżyje. POLECAM !
Wrażenia
5,0
Silnik
1.6 16V. U mnie świetnie. Kape ma, że hoho! Przy wyprzedzaniu nie ma problemów. Spod świateł jej nie męczę, choć zdarza się - idzie super, rwie do do przodu.
4,0
Skrzynia biegów
Niestety, nie chodzi zbyt delikatnie. Kiedyś jeździłem Polonezem i spodziewałem się czegoś dużo lepszego. Jest lepiej, ale nie ukrywam, że liczyłem na więcej.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Wspomaganko, bardzo mały promień skrętu. Jakby się ktoś uparł, to i w garażu zawróci :)
Tu jeszcze mała uwaga - samochód jest stosunkowo nisko zawieszony, co daje się odczuć przy większym bagażu. Uważać trzeba czasem na progach, bo bywa, że prawie się ociera.
Jest też sztywniejsza niż np. Ford Escort czy VW Golf 2, ale przez to bardzo stabilna i świetnie trzyma się drogi nawet na zwykłych oponkach.
Komfort
5,0
Widoczność
Sedan; zatem przy cofaniu (zatoka) bez otwarica drzwi się nie obejdzie, ale... może z czasem się przyzwyczaję. A tak, to doskonale.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, chodzi leciuchno. Nie ma się czego doczepić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
No tu mam mały problem, ale to nie wina autka. Niedawno włamnano mi się do niej i to przez wygięcie tylnych drzwi. Trochę słychać świast powietrza i paruje mi trochę tył. Ale przed tym nie narzakałem. Zaje... bym za to, ale cóż zrobić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu jak w autobusie. Powaga. Sam byłem zdziwiony. Z zewnątrz tego nie widać, szczególnie w porównaniu z innymi autami. Ale miejsca jest masa. Że o bagażniku (sedan), nie wspomnę, bo tam, to trzeba wejść jak do magazynu.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja. Owszem, teraz na zimowych oponach, trochę ją słychać, ale w lato, to silnik słychać dopiero jak się solidnie depnie. Problem trochę z karetkami itp. bo szybciej się zobaczy z tyłu na zderzaku niż usłyszy. No ale takie mamy w Polsce karetki. Jedynie Straż słychać. Wystarczy, bo jak ma mnie coś palnąć, to wolę poloneza z pogotowia niż Stara ze straży.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu nie mogę się zbytnio wypowiedzieć, bo przez 7tys., które Nią zrobiłem zmierzyłem to tylko na trasie. 4 facetów, i pełny(dosłownie) bagażnik, masa rzeczy w środku, bagażnik na dachu. Tak siedziała, że chwilami darłem o koleiny, więc trzeba było szybko z nich wyskoczyć. Myślę, że wynik i tak niezły, jak na 1.6 16V i średnio 100-120km/h w Polsce i 90 w Szwecji.
Podane wartości 2 i 2, to oczywiście nie prawda, ale musiałem coś wybrać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nawet jeśli jest trochę droższa niż jakieś autka z Europy, to naprawdę warto. Solidność i niezawodność. Części zamiennie może i stosunkowo droższe niż np. do VW czy Forda, ale za to mniej awaryjne, więc i rzadziej się coś wymienia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówka wewnątrz.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Autko kupiłem od wujka. Picował ją, że nie do wiary. 10lat, 72tys. przebieg (do roboty miał bliżej niż na garaż, więc za dużo nie jeździł). Garażowana, serwisowana w ASO Mazda. Niedawno wymieniłem klocki (oczywiście już nie w ASO, bo mnie na to już nie stać:) Niedługo czeka mnie wymiana paska klinowego. Ale nie są to oczywiście olbrzymie kwoty. Niedawno akumulator (Stary-Hitachi wytrzymał 10lat)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 88KM 65kW
[l/100km]